صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۱ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۳

بهره‌برداری از نخستین آزمایشگاه بالینی هوش مصنوعی در شیراز

نخستین آزمایشگاه بالینی هوش مصنوعی و بانک داده‌های زیستی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به بهره‌برداری رسید.
کد خبر : 930124

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز دراین‌باره گفت: برای نخستین بار در کشور، آزمایشگاه بالینی هوش مصنوعی و بانک داده‌های زیستی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: هوش مصنوعی می‌تواند در تشخیص و دسته‌بندی بیماری، تعیین درمان منحصربه‌فرد، مدیریت داده‌های پزشکی، تحلیل داده‌های پزشکی، تهیه بیوبانک و آموزش، کارکردهای مفید و مؤثری داشته باشد.

شریفی ادامه داد: با توجه به روند رو به رشد بهره‌گیری از هوش مصنوعی در پزشکی، درصورتی‌که هم‌اکنون برنامه‌ریزی مناسبی برای پیشبرد این فناوری در علوم پزشکی صورت پذیرد، کشورمان در سال‌های آتی، جایگاه بسیار مناسبی در این فناوری در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی را از آن خود می‌سازد.

وی گفت: به کمک این آزمایشگاه، تمامی داده‌های دانشگاه از قبیل داده‌های دیجیتالی، سیگنال‌های حیاتی، تصاویر پزشکی و انواع داده‌های بالینی و مرتبط با نظام سلامت در حوزه معاونت‌های مختلف، رجیستری و از سوی اساتید هیئت‌علمی و متخصصان شناسنامه‌دار می‌شوند؛ همچنین در ادامه، داده‌های ثبت‌شده وارد مرحله آنالیز شده که در زمینه‌هایی مانند کمک به روند تشخیص و درمان، تأثیرگذار خواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: عملیات ساخت و تجهیز آزمایشگاه بالینی هوش مصنوعی و بانک داده‌های زیستی با زیربنای 120 مترمربع و بااعتباری بیش از 17 میلیارد تومان به پایان رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر