صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۰ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد:

آب درمانی یکی از بهترین روش های درمانی برای بیماران دارای التهاب مفصلی است

استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آب درمانی یکی از بهترین شیوه های درمان برای این بیماران است.
کد خبر : 930099

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، عضو هیئت رئیسه هیئت پزشکی ورزشی استان فارس در خصوص بیماری های مفصلی اظهار کرد: بیماری های مفصلی در صورت درمان نشدن باعث فقر حرکتی، اختلال در راه رفتن، کاهش کیفیت زندگی و در نهایت تحت تاثیر قرار گرفتن شرایط زندگی می شوند.

وی افزود:دردمفصل، خشکی مفصل و خستگی مفرط از جمله نشانه های بیماری های مفصلی است که در صورت بروز چنین نشانه هایی باید سریعا برای درمان آن اقدام کرد. آب درمانی یکی از بهترین شیوه های درمان بیماری های مفصلی است که دمای ۳۲ تا ۳۳ درجه آن در استخر باعث کاهش التهاب عضلات، بالارفتن آستانه درد، راحتی در انجام حرکات ورزشی و در نهایت افزایش دامنه حرکتی عضلات می شود.آب درمانی برای مبتلایان به آرتروز که تعداد آنان نیز زیاد است بسیار مناسب است که همراه با پیاده روی و حرکات ورزشی بسیار مفید است. این بیماران باید توجه داشته باشند که ورزش هایی که همراه با پرش است برای آنان مناسب نیست چراکه باعث فشار ناگهانی به مفصل و عوارض بیشتر خواهند شد.

عضو هیئت رئیسه هیئت پزشکی ورزشی استان فارس تأکید کرد :وقتی مفصل ما که متشکل از ربات، تاندون و عضلات نگهدارنده هست را با ورزش فعال و تقویت کنیم هم از سلامتی بهره خواهیم برد و هم کیفیت زندگی خود را افزایش می دهیم. بیماران باید توجه داشته باشند که انجام حرکات ورزشی و آب درمانی باید با مشورت متخصص مربوط انجام شود و این حرکات پس از تشخیص پزشک انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر