صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۷ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۳

نتایج آزمون سراسری ۱۴۰۳ فردا اول صبح اعلام می‌شود

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: نتایج آزمون سراسری ۱۴۰۳ فردا اول صبح اعلام می‌شود.
کد خبر : 930087

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالرسول پورعباس، سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در نشست خبری با موضوع اعلام نفرات برتر که امروز ۹ شهریور بعد از ظهر برگزار شد، اظهار کرد: ایام هفته که مصادف و همزمان با هفته دولت بود را به همه عزیزان تبریک عرض می‌کنم. تا به امروز این آزمون در سه شیفت کاری انجام شد و همکاران قرنطینه مشغول فعالیت بودند و فقط توانستند یک الی دو روز استراحت کنند؛ لذا از این بابت حقشان بود که به عنوان دستگاه برتر انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه گروه فرهنگی، علمی و آموزشی دستگاه سنجش را به عنوان دستگاه برتر انتخاب کردند، تصریح کرد: این دستگاه استحقاق این را داشت که به عنوان دستگاه برتر انتخاب شود.

پورعباس با اشاره به تاخیر اعلام نتایج، ابراز کرد: کار امسال بسیار ویژه بود و به انتخابات ریاست جمهوری آزمون سراسری نوبت دوم عقب افتاد و  به ۲۲ تیر منتقل کردیم.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با بیان اینکه دو هفته اعلام نتایج آزمون سراسری عقب افتاد، عنوان کرد: امسال برای اولین بار برگزاری چهار نوبت آزمون سراسری داشتیم و بایستی رتبه‌بندی را از میان این چهار نوبت انجام می‌دادیم که این موضوع کار را سخت می‌کرد. سال گذشته در سه گروه متقاوت این آزمون برگزار می‌شد.

وی با اشاره به اینکه نتایج آزمون سراسری ۱۴۰۳ استخراج شده است، ابراز کرد: هم‌اکنون در حال بارگذاری نتایج آزمون هستیم که داوطلبان می‌توانند در درگاه سازمان سنجش آن را مشاهده کنند.

پورعباس با بیان اینکه زمان بارگذاری نتایج ۴ ساعت زمان می‌برد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی من این است که نتایج اوایل صبح فردا اعلام و منتشر می‌شود. همچنین تقاضا داریم هر وقت در سایت بارگذاری شد، داوطلبان به سایت مراجعه نکنند و سایت را به ما واگذار کنند، چراکه هر چه فشار و مراجعه به سایت کمتر باشد، با مشکل کمتری مواجه می‌شویم.

وی افزود: آزمون سراسری  ۱۴۰۳ در دو نوبت اردیبهشت  و تیر  ۱۴۰۳ برگزار شده است. نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهر و بخش کشور برگزار شد و در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب شرکت کردند.

پورعباس ادامه داد: یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۶۰۱ نفر حاضرین در جلسه کنکور هستند. افراد مجازین به انتخاب رشته یک میلیون ۳۰ هزار نفر است. ظرفیت با آزمون ۱۵۳ هزار و ۷۵۴ نفر و ظرفیت بدون آزمون ۳۱۰ هزار و ۴۳ نفر است. امسال نفرات برتر با توجه به تمهیداتی که دیده شد و نوع انتخاب سؤالات ۱۱ نفر از تهران و ۲۹ نفر از شهرستان انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه تعداد سهمیه تهران نسبت به سال گذشته ۲ نفر کمتر شده است، اظهار کرد: برخی از شهرستان‌ها برای اولین بار است که نفرات برتر از میان آن‌ها انتخاب می‌شود. به محض اینکه نتایج آماده شد، مشغول بارگذاری خواهیم شد. نفرات برتر از بین داوطلبان همان سال انتخاب می‌شوند.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور عنوان کرد: دفترچه انتخاب رشته یک‌شنبه ۱۱ شهریور بارگذاری می‌شود و زمان مطالعه انتخاب رشته از ۱۱ تا ۱۴ شهریور است.

۱۴ شهریور تا یک‌شنبه ۱۸ شهریور به مدت ۵ روز انتخاب رشته را داریم و تقاضا دارم داوطلبان کار را به روز آخر واگذار نکنند و انتخاب‌های خود را چاپ کنند.

پورعباس ادامه داد: اشتباه در انتخاب امسال پذیرفته نیست و چند نوبت انتخاب رشته خود را چک کنند. برای داوطلبان جامانده فرآیند انتخاب رشته بدون آزمون با استفاده از سوابق تحصیلی انجام شده و فرصت انتخاب رشته به آن‌ها داده می‌شود.

وی اضافه کرد: آن‌ها فقط در رشته‌های بدون آزمون می‌توانند شرکت کنند. سامانه انتخاب رشته مجازی از روز ۱۳ شهریور آماده است و بر مبنای داده‌های سال گذشته ارائه داده می‌شود.

پورعباس افزود: در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی نکته مهمی وجود دارد و آن این است که پذیرش در مناطق محروم دارای شرایط خاص است. داوطلبان باید بدانند که تعهد خدمت در مناطق محروم از سایر مناطق بیشتر است. بعد از قبولی نمی‌توانند ادعا کنند که میزان تعهد را نمی‌دانستند. ضمن اینکه بعد از پایان تحصیل باید مدت بیشتری از سایر افراد کار کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش عالی
ارسال نظر