صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۳ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۳

امیر صباحی فرد: در تولید سامانه‌های هیبریدی به خودکفایی رسیده‌ایم

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش خاطرنشان کرد: ما با کار جهادی در طراحی و تولید سامانه‌های هیبریدی و تجهیزات موشکی، رادارها و حساسه های دارای تشعشع و بدون تشعشع، پهپادها و سایر تجهیزات به خودکفایی رسیده‌ایم.
کد خبر : 930075

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش امیر علیرضا صباحی فرد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: ما در نیروی پدافند هوایی فرمان حکیمانه فرمانده کل قوا را مبنای عمل خود قرار دادیم که فرمودند حیات یک ملت وابسته به ارتقای مؤلفه‌های قدرت است. بر همین اساس ما تحلیل دقیقی از صحنه نبردهای پدافند هوایی را مبنا قرار دادیم.

وی ادامه داد: ما با توجه به تهدیدهای هوافضای استکبار جهانی، توان دفاعی خود را جلوتر از آنها ارتقا داده‌ایم البته از سایر تهدیدها غافل نیستیم و رژیم صهیونیستی را با دقت زیر نظر داریم. دلیل افزایش دشمنی‌ها، الگو شدن ایران به عنوان پیشران حرکت‌های مقاومتی و مقابله با ظلم و دستیابی به استقلال و آزادی واقعی است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش خاطرنشان کرد: وظیفه ما فدای ملت شدن است. نیروی پدافند هوایی  در بالاترین سطح آمادگی و قدرت رزمی قرار دارد. ما با کار جهادی در طراحی و تولید سامانه‌ها و تجهیزات موشکی، رادارها و حساسه های دارای تشعشع و بدون تشعشع، پهپادها و سایر تجهیزات به خودکفایی رسیده و نیاز خود را طراحی و تولید می‌کنیم و هر پرنده رادارگریز دشمن را از فرسنگ‌ها دورتر کشف و رصد می‌کنیم. پدافند هوایی برای تأمین نیازمندی‌های خود از جمله سامانه‌های موشکی و راداری به هیچ کشوری وابسته نیست، در تولید سامانه‌های هیبریدی هم به خودکفایی رسیده‌ایم.

امیر صباحی فرد همچنین با اشاره به برگزاری رزمایش‌های این نیرو در طول سال، گفت: ما توانی خستگی‌ناپذیر داریم و از آماده‌ترین نیروهای مسلح در دنیا هستیم. به ابرقدرت‌ها هم تأکید می‌کنیم دست از خباثت و تهدید و توطئه بردارید تا فرصت حل مناقشات منطقه‌ای با توجه به قدرت جمهوری اسلامی ایران فراهم گردد.

وی اظهار کرد: ما برای دفاع از حریم کشور و دستاوردهای نظام، آمادگی خود را هر روز ارتقا داده و جان خود را فدای کشور و ملت می‌کنیم.

صباحی فرد در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بیش از ۶۰۰ بار به جایگاه پدافند هوایی به عنوان خط مقدم دفاعی کشور در برابر تهدیدات هوافضای دشمن اشاره کرده و این نیرو را خط مقدم حفاظت از موجودیت و آبروی کشور دانسته‌اند. ما نیازهای  دفاعی خود را در تمام زمینه‌ها  با توجه به تهدیدات هوافضایی تولید می‌کنیم. سامانه‌های باور۳۰۳، ۳۷۳، رادار شهید جلیلوند، رادارهای مراقب و البرز، سامانه‌های طرح سپر و تندر و رسول را طراحی و تولید کرده‌ایم و ۲۴ ساعته و مستمر، در حال رصد تهدیدات است. ما دائماً در حال تولید، تعمیر و بهینه‌سازی تجهیزات خود هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر