صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۴ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۳

مسابقات جودو قهرمانی آسیا| اشرفی به مدال برنز دست یافت/ طلای آسیا بعد از 10 سال

محمد مهدی مظلوم نماینده وزن ۹۰+ کیلوگرم تیم ملی نوجوانان پسران پس از ۱۰ سال طلسم شکنی کرد و جودو نوجوانان ایران را در آسیا صاحب مدال طلا کرد.
کد خبر : 930061

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،مسابقات جودو نوجوانان قهرمانی آسیا در حالی از روز گذشته( پنج شنبه)به میزبانی کشور کره جنوبی و‌ در شهر «مونگ یونگ» آغاز شده بود که در دومین روز از این رقابت ها امروز ( جمعه نهم شهریورماه _۱۴۰۳) تیم ملی جودو نوجوانان (پسران) با کسب یک مدال طلا، دو مدال برنز و دو عنوان پنجمی به کار خود پایان داد. تیم ملی نوجوانان با ترکیب پنج ملی پوش در این رقابت ها حضور پیدا کرده بودند.

صبح امروز در وزن ۹۰+کیلوگرم محمد مهدی مظلوم در نخستین مبارزه «سینگلا» از کشور هندوستان را شکست داد. وی‌ در دومین مبارزه موفق شد با شکست علیرضا نیک سرشت دیگر نماینده کشورمان در این وزن به نیمه نهایی این رقابت ها راه یابد.

مظلوم در نیمه نهایی نیز با شکست  نماینده کشور میزبان به فینال مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا راه یابد. 

نماینده وزن ۹۰+ کیلوگرم در فینال مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا پس از  ۱۰ سال موفق شد با شکست قزاقستان به مدال طلای آسیا دست یابد.

نیک‌ سرشت دومین نماینده وزن ۹۰+ کیلوگرم، در نخستین مبارزه موفق شد نماینده کشور قرقیزستان را شکست دهد. در دومین بازی نیز مقابل مظلوم نماینده کشورمان بازی را واگذار کرد( در این وزن ایران دو‌نماینده داشت).

وی با راه یابی به جدول شانس مجدد ابتدا نماینده قرقیزستان را شکست داد و پس از آن با شکست نماینده چین تایپه به مدال برنز دست یافت.

صبح امروز محمد امین اشرفی نماینده وزن ۸۱-کیلوگرم تیم ملی نوجوانان در دور اول به مصاف «آناسا» از کشور کویت رفت و با  شکست این جودوکار به مرحله دوم راه یافت.

اشرفی در دومین مبارزه مقابل نماینده کره جنوبی بازی را واگذار کرد  و به جدول شانس مجدد راه یافت.

وی در جدول شانس مجدد نماینده کشور مغولستان  را شکست داد. اشرفی در دومین مبارزه جود در حدول شانس مجدد با شکست نماینده مغولستان به مدال برنز این  دور از رقابت ها دست یافت.

لازم به ذکر است، روز گذشته(پنج شنبه)در وزن ۵۰-کیلوگرم امیرحسین چگینی و در وزن ۶۰-کیلوگرم نیز متین عبادی  به عنوان پنجمی این رقابت ها دست یافتند.

سمیرا خاک خواه در وزن ۶۳- کیلو گرم در بخش بانوان به رده بندی این رقابت ها راه یافته اند و در نهایت پنجم شد.

لازم به یادآوری است، جودو ایران آخرین بار سال ۲۰۱۵ در رده سنی نوجوانان آسیا موفق به کسب مدال طلا شده بود که سرانجام امروز (جمعه نهم شهریورماه) طلسم ها شکسته شد و جودو نوجوانان پس از تقریبا ده سال توسط محمد مهدی مظلوم موفق به کسب مدال طلا شد.

هدایت تیم ملی برعهده محمد جناب زاده است. وحید بنا به عنوان مربی کنار تیم است.

معصومه جعفری نیز سرمربی تیم ملی جوانان است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر