صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۱ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۳

مصوبات آیین نامه اجرایی استقرار سازمان ملی سنجش بررسی شد

مصوبات آیین نامه اجرایی استقرار سازمان ملی سنجش در خصوص اصلاح، تکمیل مفاد آن و تشکیل مستمر و منظم جلسات مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : 930034

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین نشست شورای ارزشیابی، اعتبارسنجی، تضمین کیفیت و رصد نظام آموزش کشور در راستای استقرار سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ، بر اساس ماده ۱۶ اساسنامه این سازمان و با حضور اعضای حقوقی و حقیقی برگزار شد.

عبدالرسول پورعباس در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و با اشاره به نقش ایشان در ایجاد سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، گفت: با توجه به ضرورت‌های بهبود وضعیت آموزش کشور این سازمان پس از ابلاغ اساسنامه آن با راهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد و علاوه بر سنجش داوطلبان آزمون‌های سراسری، ارزیابی سیستم آموزشی از ابتدا تا مقاطع عالی علمی که از الزامات نظام آموزش کشور است را به عهده دارد.

 وی افزود: تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با توجه به اینکه به نحوی در همه اسناد بالادستی و برنامه‌های توسعه کشور از برنامه سوم به بعد مورد توجه بوده است، مورد پیگیری قرار گرفت.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با بیان اینکه برای نخستین بار مرحله اول اعتبارسنجی آموزش عالی از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ توسط سازمان سنجش انجام شده است، گفت: سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور بر اساس مطالعات دامنه دار ۲۰ ساله شکل گرفته است و دربرگیرنده الگوی اعتبارسنجی کیفیت مبتنی بر ارزیابی درونی و بیرونی است.

 در ادامه این نشست  محمدی سرپرست مرکز پژوهش و نوآوری سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ضمن تشریح وظایف شورای ارزشیابی بر اساس اساسنامه، با اشاره به نگاه علمی و تخصصی به سنجش و ارزشیابی در این سازمان تصریح کرد: فرایند سنجش، ارزشیابی و اعتبارسنجی آموزش‌های عمومی، آموزش عالی در حوزه پزشکی، غیرپزشکی، مهارتی، حرفه‌ای و شغلی از جمله مأموریت‌های جدید سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور است.

گفتنی است، در این نشست آیین نامه اجرایی توسط اعضای حقوقی و حقیقی شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مصوباتی در خصوص اصلاح، تکمیل مفاد آن و تشکیل مستمر و منظم جلسات تدوین و مقرر شد با تشکیل جلسات مستمر این شورا و نقش مؤثر اعضای آن، زمینه استقرار نظام جامع ارزشیابی، اعتبارسنجی، تضمین کیفیت در نظام آموزش کشور و تحقق اهداف اسناد بالادستی فراهم شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملی سنجش
ارسال نظر