صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۲ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۳
رئیس جمهور در مجمع عمومی فرهنگستان علوم پزشکی گفت؛

برای حل مشکلات سلامت از نظرات کارشناسی فرهیختگان این حوزه بهره خواهیم برد

رئیس جمهور در نشست مجمع عمومی فرهنگستان علوم پزشکی بر استفاد از نظرات کارشناسی فرهیختگان حوزه بهداشت و درمان برای حل مشکلات سلامت تأکید کرد.
کد خبر : 930011


به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  یکصد و نهمین نشست مجمع عمومی فرهنگستان علوم پزشکی کشور با حضور مسعود پزشکیان رئیس جمهور و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی کشور، سید علیرضا مرندی؛ رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، محمدرضا ظرقندی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از اعضای مجمع عمومی؛ ۸ شهریورماه در محل فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد.

رئیس جمهور در جمع اعضای پیوسته فرهنگستان گفت:ما به علم و مهارت شما اعتقاد و ایمان داریم و معتقدیم باید از نظرات کارشناسی افراد فرهیخته با توجه به شناخت امکانات و منابع مالی استفاده و در عمل اجرایی شود.

وی در این نشست با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از مدیران در عمل به آنچه که می‌گویند، عمل نمی‌کنند گفت: قصد داریم به حق محرومان در تمامی حوزه‌ها به‌خصوص حوزه سلامت توجه بیشتری داشته باشیم و از شما هم در این راه همراهی می‌طلبیم.

رئیس جمهور: قصد داریم به حق محرومان در تمامی حوزه‌ها به‌خصوص حوزه سلامت توجه بیشتری داشته باشیم و از شما هم در این راه همراهی می‌طلبیم.



 پزشکیان ادامه داد: تقوا به باور بنده یعنی کارکردن با خطای کمتر و پزشکی که نماز شب خود را می‌خواند، اما خطای پزشکی بیشتری دارد کمتر از پزشکی که خطا نمی‌کند تقوا دارد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: فعال کردن شورای عالی سلامت، افزایش مشارکت مردمی و بین بخشی می‌تواند تا حدودی به حل مشکلات کمک کند.

 پزشکیان تاکید کرد: ما به دنبال ابزاری برای انتخاب مدیران متقی و اصلح و شایسته هستیم، اما چون این ابزار وجود ندارد انتخاب مدیران بر اساس روابط و سلیقه‌ای انجام می‌شود که این به‌معنای تداوم وضع نامطلوب قبلی است.

وی بیان داشت: اختلاف بین سلیقه‌ها و جناح‌ها معنا ندارد و باید مدیران در همه دولت‌هادر راستای منافع ملی قدم بردارند و همکاری کنند

پزشکیان افزود: پیشنهاد بنده این است هر سه ماه یکبار جلسات مشترکی با مجلس در شورای عالی سلامت داشته باشیم و مشکلات را در این حوزه بررسی و حل نماییم.

وی به اهمیت مشارکت مردم اشاره کرد و گفت: اگر مردم در امور کشور مشارکت کنند، می‌توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد و ما باید مردم را باور کنیم و بنده به عنوان کسی که بار سنگینی بر دوش دارم امیدوارم که مردم را مایوس نکنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: در انتخاب افراد باید باتقواترین را بر اساس ملاک‌های معین و مشخص صرف نظر از گروه و مذهب و .. انتخاب کنیم و مهم‌ترین ملاک حق را به حق‌دار دادن است و ما براساس قانون عمل خواهیم کرد.

 پزشکیان در پایان ضمن ابراز امیدواری در جهت حل مشکلات سلامت گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی، اولویت‌ها با مشورت فرهنگستان علوم پزشکی کشور استخراج شود و براساس شواهد در جهت اصلاح آن گام برخواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر