صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۹ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۳

تقویت معنویت در جامعه دستاورد‌ جشنواره امامت و مهدویت است

دبیر جشنواره بین‌المللی امامت و مهدویت در استان گیلان تأکید کرد که تقویت معنویت در جامعه دستاورد‌ این جشنواره است.
کد خبر : 930010

حجت‌الاسلام قاسم قاسمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان برکات برگزاری جشنواره امامت و مهدویت در استان گیلان اظهار کرد: برگزاری این جشنواره در استان گیلان می‌تواند دستاورد‌های خیلی خوبی به همراه داشته باشد، در دنیای پست‌مدرن یکی از خلأهایی که حتی جوامع غربی از آن رنج می‌برند، معنویت است و جشنواره امامت و مهدویت وقتی موفق است که توانسته باشد جوانان را هرچه بیشتر با موضوع امامت و مهدویت آشنا کند.

وی، اطلاع‌رسانی را امری مهم در برگزاری جشنواره امامت و مهدویت دانست و تأکید کرد: امروز رسانه می‌تواند یک ابزار بسیار کارآمد برای انتقال مفاهیم و مباحث فرهنگی در جامعه اسلامی باشد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان عنوان کرد: برگزاری جشنواره امامت و مهدویت دستاورد‌های بسیار مهمی دارد و یکی از موضوعاتی که جزء اصول دین اسلام بوده، امامت و جانشینی پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم و امام مهدی عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف است.

قاسمی در ادامه توضیح داد: دستاورد ویژه جشنواره امامت و مهدویت را شناسایی مردم نسبت به امام مهدی عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف و در نهایت انس و الفت نسبت به امام غایب منتظر و تقویت معنویت در جامعه‌ای است که در آن زندگی می‌کنیم.

مأموریت دانشگاه آزاد از برگزاری جشنواره «امامت و مهدویت» چیست؟

دبیر جشنواره بین‌المللی امامت و مهدویت در استان گیلان عنوان کرد: مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در برگزاری جشنواره، انتخاب کتاب سال مهدوی است و امسال نیز به این جشنواره، مقالات و پایان‌نامه‌ها، رساله دکتری نیزاضافه شد که اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده افتتاح دبیرخانه جشنواره امامت و مهدویت بود که با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، جمعی از معاونان و مدیران این دانشگاه انجام شد، رونمایی از پوستر جشنواره در دستورکار دبیرخانه جشنواره قرار گرفت که طی برنامه‌ریزی انجام شده توسط آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و سایر مسئولان استانی انجام می‌شود.

قاسمی افزود: دبیرخانه جشنواره امامت و مهدویت ماه گذشته با صدور احکام مجموعه همکارانی که در این برنامه نقش اثرگذار و به‌سزایی دارند، به کار خود ادامه داد و در حال حاضر با پیگیری و شناسایی خادمان مهدویت و امامت در گیلان که هم شیخیت دارند و هم به لحاظ سن عمر خود را به پای موضوع امامت و مهدویت گذاشتند، بتوانیم از آنان در مراسم اختتامیه جشنواره تجلیل کنیم، البته در مراسم اختتامیه جشنواره سال گذشته از سه شخصیت و عالم نخبه تجلیل شد.

وی تشریح کرد: استان گیلان درصدد است از سخنرانان ویژه‌برنامه اختتامیه دعوت کند که در برنامه سال گذشته حضرت آیت‌الله تسخیری مهمان ما بودند که پیام جشنواره توسط حضرت آیت‌الله محفوظی که از افتخارات استان گیلان نیز هستند، انجام شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مشارکت ادارات و سازمان‌ها با ستاد برگزاری جشنواره را مناسب ارزیابی کرد و افزود: در استان گیلان باید همیاری کامل دستگاه‌ها و عوامل اجرایی استانی با ستاد برگزاری جشنواره به‌وجود داشته باشد و در این ارتباط نشست‌هایی را دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با ادارات و ارگان‌ها داشته تا بتواند با مشارکت این سازمان‌ها، در هرچه پربار‌تر کردن این جشنواره کوشا باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر