صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۸ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۳

مکرون پیشنهاد انتقال دفتر تلگرام به پاریس را به دوروف داده بود

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش کرد که رئیس‌جمهور فرانسه در سال ۲۰۱۸ به مدیر تلگرام پیشنهاد داده بود که در ازای انتقال دفتر تلگرام به پاریس، به او تابعیت فرانسه بدهد.
کد خبر : 929920

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که در سال ۲۰۱۸، رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل مکرون به مدیر تلگرام پاول دوروف پیشنهاد داده بود که دفاتر این شبکه اجتماعی را به پاریس منتقل کند که با مخالف دوروف روبرو شد. یک منبع آگاه به روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گفت که رئیس‌جمهور فرانسه در آن زمان وعده اعطای تابعیت فرانسه را به دوروف داده بود.

پاول دوروف موسس پیام‌رسان تلگرام روز یکشنبه (۲۴ آگوست، ۴ شهریور) هنگام ورود از مبدأ جمهوری آذربایجان به فرودگاه بورژه واقع در حومه شمال شرقی پاریس بازداشت شد.

دفتر دادستانی پاریس پس از آن اعلام کرد که دوروف برای بازجویی در پرونده‌ای بازداشت شده است که هشتم ژوئیه علیه یک فرد ناشناس به اتهام ۱۲ فقره جرم باز شده است.

در پی واکنش‌های سراسری به بازداشت مدیر تلگرام، رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل مکرون گفته که این بازداشت سیاسی نیست و بخشی از تحقیقات مستقل درباره برخی جرایم در بستر این شبکه اجتماعی است.

مقام‌های فرانسه می‌گویند در حال تحقیق در خصوص نقش دوروف در پنهان کردن اطلاعات مربوط به فعالیت‌های غیرقانونی در اینترنت، از جمله در پاریس هستند و بر این باورند که ممکن است دوروف در جرایمی مانند آزار و اذیت کودکان و قاچاق مواد مخدر همدست باشد. فرانسه همچنین دوروف را به عدم تمایل برای همکاری با مقام‌های فرانسه در ارائه اطلاعات به آنها متهم کرده‌اند.

طبق گفته مطبوعات فرانسه، مدیر تلگرام با محکومیت تا ۲۰ سال حبس روبرو است. بازداشت دوروف واکنش‌های زیادی را به همراه داشت به طوری که روز گذشته (سه شنبه)، رئیس دومای روسیه تصریح کرد که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تحت کنترل درآوردن تلگرام برای بایدن مهم است.

وی ادامه داد تلگرام از معدود و در عین حال بزرگترین پلتفرم اینترنتی است که تحت نفوذ دولت آمریکا نیست. مالک و موسس تلگرام به تشویق دولت آمریکا در زندان فرانسه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر