صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۶ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
با حل مشکل ۳۰ هکتار زمین مرکز آموزشی دیر انجام می‌شود؛

تأمین هزینه‌های راه‌اندازی پروژه آبزی‌پروری توسط دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: در صورتی که مسئولان مشکل ۳۰ هکتار زمین دانشگاه آزاد اسلامی مرکز دیر که به پرورش آبزیان اختصاص یافته را حل کنند، هزینه‌های راه‌اندازی پروژه آبزی‌پروری توسط این دانشگاه تأمین می‌شود.
کد خبر : 929867

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی مرکز دیر با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر، اظهار کرد: این استان دارای ظرفیت‌های بالقوه فراوانی همانند دریا، معادن، کشاورزی و ... است که هنوز نتوانسته‌ایم آنها را بالفعل کنیم.

وی با بیان اینکه همه ظرفیت‌های استان بوشهر را شناسایی کرده‌ایم، افزود: امروز باید دید مانند ما در دانشگاه و سایر افراد در حوزه‌های دیگر به‌عنوان سرباز نظام اسلامی تا چه اندازه توانسته‌ایم ظرفیت‌های بالقوه استان را به بالفعل تبدیل کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به مصوب شدن بودجه بخش آبزی‌پروری در این دانشگاه، بیان کرد: در صورتی که مسئولان شهرستان مشکل ۳۰ هکتار زمین دانشگاه آزاد اسلامی مرکز دیر که به پرورش آبزیان اختصاص یافته را حل کنند و مطالعات زیست‌محیطی آن تسریع شود، هزینه‌های راه‌اندازی پروژه آبزی‌پروری توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر تأمین می‌شود. این دانشگاه ۱۷ هزار دانشجو، ۲۴۰ نفر هیئت علمی، ۲۵۰ مدرس حق‌التدریس و دستیار دارد و امسال ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه‌بندی دانشگاه است.

رازقی عنوان کرد: ۱۱ واحد و مرکز دانشگاه آزاد در استان داریم که سعی کرده‌ایم رؤسای آنها از بین بومی‌های شهرستان و استان باشند. با توجه به همجواری دانشگاه با منطقه ویژه نفت و گاز انتظار می‌رود بخش تحقیقات استان و دانشگاه را به حوزه نفت و گاز ورود بدهند. استان بوشهر نخبگان زیادی دارد چهار شهرستان جنوبی می‌توانند شبکه پژوهشی در حاشیه دریا و صنعت ایجاد کنند.

وی با اعلام اینکه بزرگان استان در حوزه صنعت کریدور صنعت را برای دانشگاه‌ها باز کنند، ادامه داد: ۹۰ هزار نفر به‌طور مستقیم و با احتساب خانواده‌ها آنان ۲۰۰ هزار نفر غیرمستقیم با دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر ارتباط دارند که ظرفیت بزرگی است.

دانشگاه باید مبدأ تحولات باشد

امام جمعه دیر نیز با قدردانی از تلاش‌های عبدالعزیز بحرانی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد دیر گفت: وی از سرمایه‌های ارزشمند شهرستان هستند و انتظار می‌رود از تجارب ارزنده وی در جایگاه دیگری استفاده شود.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی با تبریک به حبیبه فخرایی سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی دیر، اضافه کرد: امیدواریم وی بتواند گام‌های بلندی در راستای پیشرفت دانشگاه و منویات رهبر فرزانه انقلاب بردارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید مبدأ تحولات باشد، ادامه داد: با توجه به همجواری شهرستان دیر با صنایع نیاز است که ارتباط و تعامل بین دانشگاه و صنعت برقرار شود.

امام جمعه دیر با اشاره به نقش‌آفرینی دانشگاه در تربیت نیرو‌های کارآفرین، خلاق، عالم و مدیران فردای جامعه، عنوان کرد: دانشگاه در کنار توجه به علم و دانش باید افرادی مؤمن، متعهد و کارآمد برای نظام اسلامی تربیت کند.

حسینی با تأکید بر توجه به ایمان و اخلاق در کنار علم در دانشگاه مطرح کرد: دانشگاه بسترساز پیشرفت جامعه است و وجود یک دانشگاه در منطقه و شهرستان باید بتواند تحول عمیق و ژرف در محیط پیرامون خود ایجاد کند. دانشگاه باید نسل جوان و دانشجویانی عالم و دل در گرو کشور پرورش دهد و برای پیشرفت و آبادانی کشور گام‌های بلندی بردارد.

نخستین شاخص مدیریتی تعامل سازنده است

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد دیر نیز بیان کرد: دوران شیرین، پرفرازونشیب و بی‌نظیری در دانشگاه سپری کردم. با وجود تحریم، تورم، کمبود بودجه، اعتبارات، امکانات و شیوع کرونا و موارد مترتب دانشگاه از این مشکلات سربلند بیرون آمد. مشکلات باعث نشد که در امور مختلف دانشگاه و آموزش دانشجویان وقفه‌ای ایجاد شود که مدیون استادان، کارکنان و دانشجویان هستیم.

عبدالعزیز بحرانی اضافه کرد: نخستین شاخص مدیریتی تعامل سازنده، همدلانه و هم‌افزا با دستگاه‌های اجرایی، غیراجرایی شهرستان، استان، فرماندار و امام جمعه بود. در دوران مدیریت، فراجناحی و مستقل از اندیشه و نظرات سیاسی عمل کردیم و موفق شدیم دانشگاه آزاد اسلامی دیر را به‌عنوان الگو در ارتباط و اخلاق‌مداری معرفی کنیم.

وی توضیح داد: به‌کارگیری اعضای علمی جوان و بانوان، ترمیم چارت دانشگاه، اختصاص ۳۰ هکتار زمین از اراضی ملی برای پرورش میگو، تأسیس مدرسه سما، ساخت مسجد دانشگاه، ارتقای رتبه دانشگاه از ۲۵ به ۲۱ و افزایش نمودار دانشگاه، سوددهی دانشگاه، به‌روز بودن حقوق کارمندان و اعضای هیئت علمی ازجمله عملکرد این سال‌ها بوده است.

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد دیر با تأکید بر لزوم راه‌اندازی واحد سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی در دانشگاه آزاد اسلامی دیر، تبیین کرد: دانشگاه باید یک مرکز تجاری‌سازی داشته باشد.

حبیبه فخرایی سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی بندر دیر نیز گفت: امیدوارم با همکاری و همراهی مسئولان شهرستان بتوانم مثمر باشم و به هم‌افزایی مجموعه کمک کنم. همه تلاش خود را برای بهبود جایگاه و ارتقا دانشگاه آزاد اسلامی دیر به‌کار خواهم گرفت.

به گزارش آنا، در این مراسم از خدمات ۱۴ ساله عبدالعزیز بحرانی تجلیل و حبیبه فخرایی به‌عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی بندر دیر معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر