صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۷ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
در چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت انجام می‌شود؛

انتخاب «کتاب سال مهدویت» با محور زیارت جامعه کبیره

رئیس دانشگاه آزاد گیلان گفت: دانشجویان در برگزاری جشنواره بین‌المللی امامت و مهدویت نقش بسزایی دارند و امسال انتخاب «کتاب سال مهدویت» با محور زیارت جامعه کبیره برگزار می‌شود.
کد خبر : 929814

مجتبی ملکی‌چوبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی امامت و مهدویت در این استان اظهار کرد: سال جدید مأموریتی که بر عهده این دانشگاه قرار داده شد، انتخاب کتاب سال مهدویت است. در دو سال گذشته برگزاری این جشنواره در استان گیلان سال اول به‌صورت ملی و سال دوم به‌صورت بین‌المللی با مشارکت دانشمندانی از کشور‌های اسلامی و بعضی از کشور‌های اروپایی و آمریکایی که در حوزه دین‌پژوهی و مسئله موعود کار کرده بودند، ادامه پیدا کرد.

وی افزود: آثار علمی زیادی از ۲۰۰ اثر فاخر فرهنگی علمی و از نویسندگان مطرح کشور به دبیرخانه این جشنواره رسید که مورد داوری قرار گرفت و در روز برگزاری اختتامیه جشنواره به منتخبین جوایز ویژه‌ای اهدا شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان اضافه کرد: امسال نیز این جشنواره در استان گیلان با مرکزیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار می‌شود. مأموریت استان گیلان انتخاب کتاب سال بر مبنای زیارت جامعه کبیره برنامه‌ریزی شده که البته کتاب سال و امامت را همه‌ساله در دستور کار خود داریم. گستره کاری خود را افزایش داده‌ایم یعنی آثار مربوط به امام زمان(عج) تا حضرات معصومین(ع) را جمع‌آوری و در همین راستا پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکتری دانشجویی مرتبط به آن پرداخته می‌شود.

ملکی‌چوبری جشنواره امامت و مهدویت امسال را بین‌المللی خواند و تأکید کرد: دبیرخانه و ستاد اجرایی این جشنواره به دلیل بین‌المللی بودن آن باید با قدرت و قوت بیشتری فعالیت کند و برای افزایش هر چه بیشتر مخاطبان این جشنواره، جلسات مختلفی و مستمری با مجموعه و رؤسای دانشگاه‌های کشور ازجمله دانشگاه اهل البیت(ع)، دانشگاه ادیان، جامع المصطفای قم و جامع المصطفی بغداد برگزار شد با دانشگاه تهران، دانشگاه گیلان و دانشگاه قم نیز نشست‌هایی برگزار و انتظار داریم که امسال به لحاظ تعداد مخاطب از اقشار مختلف، مخاطبین قابل توجهی داشته باشیم.

وی با اشاره به همکاری همه جانبه کانون‌های دانشجویی با ستاد برگزاری جشنواره، بیان کرد: در این دوره از برگزاری جشنواره، دانشجویان نقش بسزایی دارند و بخش عظیمی از کار‌ها به دانشجویان کانون‌ دانشجویی محول کردیم به‌طوری که در امور اجرایی جشنواره، صفر تا صد آن توسط دانشجویان با هدایت و نظارت مجموعه حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ادامه داد: برگزاری جشنواره بین‌المللی امامت و مهدویت در این دانشگاه به‌عنوان یکی از فاخرترین برنامه‌ها خواهد بود و با توجه به برنامه‌های موفقی که در دو سال گذشته داشتیم در هر دو سال برگزاری جشنواره موفق به کسب عنوان جشنواره برتر در کشور شدیم و توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور مورد تجلیل قرار گرفتیم به همین دلیل برگزاری این جشنواره برای گیلان دارای اهمیت بسزایی است.

ملکی‌چوبری توضیح داد: همه دانشگاه‌های استان این جشنواره را می‌شناسند و با کلیات این جشنواره آشنایی دارند، امیدواریم بتوانیم گام‌های مؤثر و بهتر را در راستای تبیین معارف مهدوی و امامت و تمدن نوین اسلامی که یکی از عمده مباحثی است که رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب به آن اشاره دارند، در جامعه برداریم.

وی با اشاره به دعای زیارت جامعه کبیره، گفت: جامعه کبیره دعایی است مربوط به آقا امام هادی علیه‌السلام و مضامین این دعا، یک دوره امام شناسی است که بسیاری از بزرگان راجع به زیارت جامعه کبیره نیز شرح‌های مختلفی دارند. استادان در این مورد، کتب متعددی را تحریر کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان مطرح کرد: یکی از محاسن جشنواره در پیش رو، ریل‌گذاری برای جشنواره امامت و مهدویت، خود متن زیارت جامعه کبیره بوده که هم به لحاظ وثاقت، دعای بسیار وثیقی است. می‌توانیم با توجه به استناد علما به زیارت جامعه کبیره این مهم را صحه گذاشته و موجب قدرت و قوت هر چه بیشتر در برگزاری جشنواره شود که به لحاظ برد علمی این جشنواره، امیدوارم بتوانیم در معرفی هر چه بیشتر این زیارت به جامعه و مردم کوشا باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر