صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۵۳ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳

چرا سنتکام از یک اپلیکیشن دوست‌یابی برای عملیات روانی علیه ایران استفاده کرد؟

هشدار درباره واکنش آمریکا به اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل آن هم در یک اپلیکیشن دوست‌یابی، سؤالات جدیدی را در مورد عملیات روانی ارتش ایالات‌متحده ایجاد کرده است.
کد خبر : 929802

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا،یک اپلیکیشن دوستیابی در لبنان آگهی تبلیغاتی به نمایش گذاشت که هشدار می‌داد جنگنده‌های آمریکایی آماده پاسخگویی به هرگونه اقدامات تحریک‌آمیز هستند.

این اعلان هشدارآمیز هفته گذشته به زبان عربی در زیر تصاویری از هواپیماهای جنگی آمریکا در فضای مجازی منتشر شد. در این آگهی تبلیغاتی آمده بود که «علیه ایالات متحده یا شرکای آن سلاح به دست نگیرید» و خاطرنشان ‌می‌کرد که آمریکا «از شرکای خود در برابر تهدیدات ایران محافظت خواهد کرد.، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) کاملا آماده است.»

این آگهی هشدارآمیز  که ظاهراً مردان جوان در خاورمیانه را هدف قرار داده است همزمان با تشدید نگرانی‌ها از امکان وقوع درگیری‌های گسترده‌تر بین ایران و اسرائیل آن‌چنان هم غیرمنتظره نبود اما چیزی که غیرمنتظره است، انتخاب اپلیکیشن دوستیابی «تیندر – Tinder» برای انتشار این آگهی بود.

واشنگتن‌پست به نقل از یکی از مقامات آمریکایی آشنا با این موضوع که از درج نام او خودداری شد، نوشت که این آگهی تبلیغاتی بخشی از یک کمپین گسترده‌تر عملیات روانی یا عملیات پشتیبانی اطلاعات نظامی است که به سنتکام تعلق داشت. 

این آگهی یک تهدید صریح بود که اگر ایران، ایالات متحده یا اسرائیل را تهدید کند، پنتاگون دست به اقدامی خواهد زد. این یک هشدار غیرعادی بود و برخی کارشناسان آن را ناشیانه خواندند. 

البته اپلیکیشن دوستیابی «تیندر» پس از پرس‌ و جوهای واشنگتن‌پست، این آگهی تبلیغاتی را روز پنجشنبه حذف کرد. فیلیپ فرای، سخنگوی این شرکت گفت که « خط‌‌مشی‌های ما» را در مورد پیام‌های خشونت‌آمیز و سیاسی نقض کرده است.

حتی یکی از افسران عملیات جنگ روانی ارتش ایالات متحده این تلاش را به تمسخر گرفت این افسر که تجربه کارزارهای عملیات اطلاعاتی را دارد در این باره گفت: «در ظاهر، من شک دارم که [این آگهی] خیلی مؤثر باشد. فکر می‌کنند چه پیامی در اینجا طنین انداز می‌شود؟ این فقط مثل این است که یک نفر در صورت شما می‌گوید که با من در نیوفت.»

انتهای پیام/

ارسال نظر