صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۲۸ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳

دوران طرح ایده در شركت‌های دانش‌بنیان و فناور دیگر تمام شده است

مدیر بین‌الملل پارك فناوری پردیس گفت: اقدامات اجرایی آغاز شده و دولت به موضوعات علم و فناوری معتقد و پایبند است. بسیاری از شركت‌های دانش‌بنیان و فناور از مرحله ایده عبور كرده و تبدیل به یك صنعت دانش‌بنیان شده‌اند كه كار تولید انجام می‌دهند و وارد بازار شده‌اند.
کد خبر : 929801

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امین‌رضا خالقیان، مدیر بین‌الملل پارك فناوری پردیس در یک گفت‌وگوی رادیویی گفت: پارك فناوری پردیس در طول سالیان سال تلاش كرده در توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری كشور نقش‌آفرینی كند.

او در ادامه افزود: ما با حمایت از شركت‌های دانش‌بنیان و فناور و نوآوری كه در كشور مشغول فعالیت هستند و نگه‌داشتن نخبگان ایرانی در داخل كشور اهداف بالایی را دنبال می‌كنیم.

مدیر بین‌الملل پارك فناوری پردیس با اشاره به اینكه بیش از پانصد شركت فناور و نوآور در پارك علم و فناوری پردیس عضو هستند تصریح كرد: پارك فناوری پردیس ابتدا با مساحت بیست هكتاری شروع به فعالیت كرد و به‌تدریج احساس شد كه این فضا پاسخگوی نیاز‌های جامعه فناوری كشور نیست و فاز‌های توسعه‌ای پارك‌های علم و فناوری پردیس تعریف شد.

خالقیان اظهار كرد: تبدیل پارك فناوری پردیس به منطقه بین‌المللی نوآوری ایران موضوع مهمی بود كه جامعه فناوری و نوآوری ایران بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. برای توسعه پارك به یك منطقه بزرگ بین‌المللی تكالیف مختلفی مشخص شده است.

مدیر بین‌الملل پارك فناوری پردیس مطرح كرد: اقدامات اجرایی آغاز شده و دولت به موضوعات علم و فناوری معتقد و پایبند است. بسیاری از شركت‌های دانش‌بنیان و فناور از مرحله ایده عبور كرده و تبدیل به یك صنعت دانش‌بنیان شده‌اند كه كار تولید انجام می‌دهند و وارد بازار شده‌اند.

خالقیان گفت: بسیاری از شركت‌های ما علاوه بر تأمین نیاز‌های داخلی این ظرفیت را دارند كه در خارج از كشور نیز فعالیت كنند. بحث حمایت‌های گمركی و ایجاد انبار اختصاصی گمرك می‌تواند برای این شركت‌ها و صادرات آنها راهگشا باشد.

وی افزود: حضور پر رنگ شركت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های بزرگ بین‌المللی و فروش محصولات بسیار اهمیت دارد. در آینده میان‌مدت بسیاری از شركت‌ها تبدیل به صادركنندگان حوزه فناوری خواهند شد و شاهد حضور شركت‌های بین‌المللی قوی در كشور برای همكاری خواهیم بود.

خالقیان در آخر گفت: بحث بازگشت نخبگان ایرانی به كشور بسیار مهم است كه شاهد موج بازگشت عده‌ای از نخبگان هستیم. با توسعه زیرساخت‌های پارك و ایجاد مزیت‌ها و جذابیت‌های بیشتر این روند روبه‌رشد خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر