صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۷ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳

برنامه زمانبندی انتخاب واحد دانشگاه‌ها در نیمسال اول تحصیلی چگونه است؟

بسیاری از دانشگاه‌ها فرآیند انتخاب واحدهای درسی دانشجویان را در آستانه سال تحصیلی جدید آغاز کرده‌اند.
کد خبر : 929729

گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ دانشجویان برای اینکه بتوانند از دانش و فرصت مطلوب در دانشگاه‌ها بهره‌مند شوند باید انتخاب واحد درستی داشته باشند. در این گزارش درصدد برآمدیم زمان‌بندی انتخاب واحد و سامانه مورد نظر را در دانشگاه‌های مختلف قرار دهیم تا دانشجویان بتوانند با آگاهی کامل فرآیند انتخاب واحد را انجام دهند.

{$sepehr_key_1538}

دانشگاه آزاد اسلامی

انتخاب واحد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی بر روی سامانه آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir امکان پذیر است و دانشجویان قدیم و ورودی جدید می‌توانند جهت انتخاب واحد دانشگاه آزاد و یا اطلاع از تعداد دروس ارائه شده به این سایت مراجعه کنند.

برنامه زمان بندی انتخاب واحد دانشگاه آزاد با توجه به استان محل تحصیل و همچنین سال ورودی دانشجویان، از تاریخ یکم شهریورماه تا 13 شهریورماه در سامانه آموزشیار امکان پذیر است.

دانشگاه تهران

شروع ثبت نام و انتخاب واحد نیمسال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دانشگاه تهران با توجه به سال ورودی دانشجویان از تاریخ 3 شهریورماه تا 10 شهریورماه در سامانه جامع آموزش دانشگاه تهران به نشانی ems.ut.ac.ir امکان پذیر است.

دانشگاه شهید بهشتی

انتخاب واحد دانشگاه شهید بهشتی در سامانه گلستان دانشگاه شهید بهشتی به نشانی ems.sbu.ac.ir مراجعه کرده و نسبت به انتخاب دروس مورد نظر ارائه شده خود اقدام کنند.

زمان شروع انتخاب واحد دانشگاه شهید بهشتی، با توجه به سال ورودی دانشجویان، از تاریخ 24 شهریورماه لغایت 26 شهریورماه است.

دانشگاه علامه طباطبایی

دانشجویان باید برای انجام فرایند انتخاب واحد در زمان‌های تعیین شده با توجه به سال ورودی خویش، از تاریخ ۱۷/۰۶/۱۴۰۳ تا ۲۱/۰۶/۱۴۰۳ به صورت الکترونیکی در سامانه آموزشی گلستان دانشگاه علامه طباطبایی به آدرس ems.atu.ac.ir مراجعه کنند.

دانشگاه الزهرا

زمان انتخاب واحد سال تحصیلی جاری در دانشگاه الزهرا از تاریخ ۲۴/۰۶/۱۴۰۳ لغایت ۲۷/۰۶/۱۴۰۳ در سامانه مجازی این دانشگاه به نشانی edu۱.alzahra.ac.ir است و دانشجویان با مراجعه به سامانه فوق میتوانند نسبت به انتخاب واحد نیمسال تحصیلی خود اقدام کنند.

دانشگاه شریف

فرآیند انتخاب واحد در دانشگاه شریف از طریق سامانه مجازی آموزش دانشگاه به آدرس edu.sharif.edu امکان پذیر است.

همچنین دانشجویان برای انتخاب واحد در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ با توجه به سال ورودی خویش از تاریخ 18 شهریورماه تا 21 شهریورماه با مراجعه به سامانه فوق میتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

دانشگاه امیرکبیر

سامانه رسمی دانشگاه امیرکبیر سامانه سما است که دانشجویان برای انتخاب واحد باید به بخش ورود یکپارچه در این سامانه به نشانی accounts.aut.ac.ir مراجعه کنند.

زمان انتخاب واحد دانشجویان طبق تقویم آموزشی از تاریخ 10 شهریورماه تا تاریخ 13 شهریورماه است.

دانشگاه علم و صنعت

دانشجویان دانشگاه علم وصنعت از تاریخ 24 تا 27 شهریورماه با مراجعه به سامانه گلستان دانشگاه امیرکبیر به آدرس edu.iust.ac.ir، با توجه به سال تحصیلی ورودی خود، میتوانند نسبت به انتخاب واحد خود اقدام کنند.

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

سامانه انتخاب واحد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، سامانه گلستان مرتبط به این دانشگاه به آدرس golestan.kntu.ac.ir است و دانشجویان میتوانند با مراجعه به این سامانه از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ شهریورماه نسبت به این امر اقدام کنند.

دانشگاه تربیت مدرس

دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس نیز برای انجام امور دانشجویی خود باید به سامانه گلستان این دانشگاه به نشانی golestan.modares.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخاب واحد
ارسال نظر