صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

متا برای تأمین انرژی هوش مصنوعی دست به دامن انرژی زمین گرمایی شد

متا برای تأمین انرژی مورد نیاز مراکز داده هوش مصنوعی، قرارداد خرید برق زمین گرمایی منعقد کرد.
کد خبر : 929726

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری به نقل از رویترز، شرکت متا، مالک فیس‌بوک، قراردادی را برای خرید برق زمین گرمایی از شرکت «سیج ژئوسیستمز» (Sage Geosystems) منعقد کرده است تا با تأمین انرژی مراکز داده خود، زیرساخت‌های لازم برای حمایت از سرمایه گذاری‌های عظیم در زمینه هوش مصنوعی تشنه انرژی را ایجاد کند.

به گفته این شرکت، فاز اول این پروژه ۱۵۰ مگاواتی باید تا سال ۲۰۲۷ به بهره برداری برسد و به طور قابل توجهی استفاده از نیروی زمین گرمایی را در ایالات متحده گسترش دهد. مکان آن هنوز مشخص نشده است، اما شرکت‌ها گفته‌اند که در شرق کوه‌های راکی خواهد بود.

نیروی زمین گرمایی یک منبع انرژی تجدیدپذیر است که از گرمای داخلی زمین برای تولید برق و آب گرمایی استفاده می‌کند. ۱۵۰ مگاوات برق تقریبا برای تامین برق ۳۸ هزار خانه کافی است.

بیانیه متا که به عنوان بخشی از رویداد وزارت انرژی آمریکا در زمینه توسعه زمین گرمایی منتشر شد، در حالی منتشر می‌شود که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از شرکت‌های بزرگ فناوری خواسته است تا برای پوشش تقاضای فزاینده برق خود، برای تولید برق پاک سرمایه گذاری کنند.

این افزایش ناشی از استفاده از فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی مولد است که به مقادیر زیادی برق برای تامین برق مراکز داده نیاز دارد،. توسعه‌ای که می‌تواند هدف بایدن برای کربن زدایی بخش برق تا سال ۲۰۳۵ برای مبارزه با تغییرات اقلیمی را پیچیده کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر