صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۴ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳

جانشین وزیر دفاع: توسعه اقتصادی از طریق سرریز فناوری‌های دفاعی در دستور کار قرار دارد

سردار قریشی در مراسم بزرگداشت روز صنعت دفاعی با حضور نمایندگان دفاعی و نظامی کشور‌های مختلف، با تأکید بر اینکه نقش وزارت دفاع به دلیل ماهیت چند وجهی آن صرفاً به محدودیت دفاعی نیست، اضافه کرد: مشارکت در عرصه سازندگی و کمک به توسعه اقتصاد و صنعت ملی کشور از طریق سرریز فناوری‌های دفاعی در دستور کار قرار داده شد.
کد خبر : 929725

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار حجت‌اله قریشی، جانشین وزیر دفاع امروز (سه‌شنبه) در مراسم بزرگداشت روز صنعت دفاعی با حضور نمایندگان دفاعی و نظامی کشور‌های مختلف با درود بر روح شهدا، امام شهدا و شهدای هسته‌ای بخصوص شهید فخری‌زاده که خون خود را برای ائتلای صنعت دفاعی کشور تقدیم کرد، اظهارکرد: استحضار دارید که روز ۳۱ مرداد هرسال که مصادف است با ۲۲ آگوست، در کشور ما به عنوان روز صنعت دفاعی نامگذاری شده و روز ملی صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

سردار قریشی افزود: در کنار دستاورد‌های فراوان و درخشان برآمده از انقلاب اسلامی برای کشور ما مانند استقلال، آزادی، عزت، خودباوری، امروز پیشرفت و خوداتکایی صنعت دفاعی با وجود اعمال سنگین‌ترین و ناجوانمردانه‌ترین محدودیت‌ها و تحریم‌های غیرقانونی و غیرعادلانه به یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی تبدیل شد.

وی گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، نیرو‌های مسلح ایران هم به لحاظ راهبردی و هم به لحاظ تجهیزاتی کاملاً به غرب و در رأس آنها کشور ایالات متحده آمریکا وابسته بود که تجربه این وابستگی در ۸ سال جنگ تحمیلی رژیم بعثی صدام بر علیه جمهوری اسلامی ایران و تنهایی راهبردی نیرو‌های مسلح ما در عرصه بین‌المللی در زمان جنگ و در زمان اوج رقابت‌های جنگ سرد، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران را به این جمع‌بندی رساند که برای رسیدن به استقلال و حراست از منافع و امنیت ملی خود، راهی جز پیمودن مسیر سخت و ناهموار ولی شیرین استقلال در صنعت دفاعی ندارند.

جانشین وزیر دفاع ادامه داد: بدین‌ترتیب پس از گذشت ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی این مسیر با تلاش، اراده و اعتماد به ظرفیت‌ها و استعداد‌های ملی جوانان ایرانی، اینک منجر به کسب اعتبار، قدرت و بازدارندگی دفاعی در جمهوری اسلامی ایران گردیده است.

وی افزود: امروز صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر قدرت داخلی و خلاقیت و نوآوری از طریف طراحی و ساخت تجهیزات نظامی و پاسخگویی به موقع به نیازمندی‌های حال و آینده نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و تحول در شیوه‌های تولید تسلیحات به یک صنعت کاملاً بومی تبدیل گردیده است.

سردار قریشی گفت: در واقع دستیابی به چنین توانی، جمهوری اسلامی ایران را به یکی از بازیگران فعال و تعیین کننده در معادلات امنیتی و دفاعی منطقه مبدل کرده است. مایلم اعلام کنم که پیشرفت‌های وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران و صنعت دفاعی ما در حوزه‌های موشکی، رزم زمینی، هوایی، پدافند هوایی، دریایی، فضایی، جنگ الکترونیک، سایبری و شناختی و سایر حوزه‌های شناختی امروزه نه تنها منجر به خودکفایی در تأمینت تجهیزات و تسلیحا مورد نیاز نیرو‌های مسلح کشور شده است بلکه جمهوری اسلامی ایران را به یکی از کشور‌های صادرکننده دفاعی و تکنولوژی‌های دفاعی تبدیل کرده است.

جانشین وزیر دفاع با تأکید بر اینکه نقش وزارت دفاع به دلیل ماهیت چند وجهی آن صرفاً به محدودیت دفاعی نیست، اضافه کرد: مشارکت در عرصه سازندگی و کمک به توسعه اقتصاد و صنعت ملی کشور از طریق سرریز فناوری‌های دفاعی در دستور کار قرار داده شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر