صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی مطرح کرد؛

دستیار هوش مصنوعی همراه زائران حسینی در سفر اربعین

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: دستیار هوش مصنوعی اربعین که با حمایت مرکز ملی فضای مجازی راه‌اندازی شد، در ایام اربعین بر روی سکو‌های داخلی به زائران حسینی (ع) ارائه خدمت کرد.
کد خبر : 929704

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین دلیریان سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد اربعین مرکز ملی فضای مجازی و ارائه خدمات به زائران گفت: دستیار هوش مصنوعی اربعین که بر روی پیام رسان داخلی بله در دسترس عموم قرار گرفت با حمایت مرکز ملی فضای مجازی ویژه زائران حسینی (ع) طراحی شده و در ایام اربعین حسینی (ع) خدمات محتوایی و اطلاعاتی مورد نیاز را به زائران حسینی ارایه کرد.

وی افزود: این چت بات برای پاسخ به نیاز‌های زائران حسینی (ع) در ایام اربعین و ارتقای کیفیت و ایمنی سفر آنها، طراحی و برای خدمت رسانی به مردم به صورت رایگان و عمومی در دسترس زائران قرار گرفته بود.

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی تاکید کرد: این دستیار هوش مصنوعی، راهنمای زائران برای دسترسی به مسیر‌ها و موکب ها، مدیریت اطلاعات آنها برای زمانبندی مراسم‌ها و رویدادها، ارائه دهنده محتوای مذهبی همچون مداحی‌ها و زیارت نامه‌ها و مترجم همراه شان با امکان تعامل با مردم محلی بود.

دلیریان ادامه داد: همچنین پاسخگویی به سوالاتی همچون مسیر‌های صحیح و امن، مکان موکب ها، وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی، شرایط آب و هوایی و حتی راهنمایی‌های فرهنگی و زبانی با سرعت پردازش بالا و برخط از دیگر مزایای این دستیار بود تا علاوه بر تامین نیاز‌های اطلاعاتی زائران عزیز، از انتشار اخبار خلاف واقع و جعلی جلوگیری کرده و مردم بتوانند با رجوع به آن از محتوا و اطلاعات صحیح و دقیق موضوعات مرتبط با اربعین حسینی (ع) مطلع شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این دستیار هوش مصنوعی اربعین به منابع اطلاعاتی گسترده و به روز دسترسی داشته و به تمامی سوالات زائران پاسخ داده و آنها را به عنوان یک دستیار هوشمند در طول سفر همراهی کرد و مردم در هر زمان و مکانی به آن رجوع کرده و از نحوه برگزاری مراسم ها، معانی و مفاهیم دعاها، ارایه توصیه‌های دینی در کنار راهنمایی مسیر و اخبار اربعین بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر