صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۳ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مطرح کرد؛

لزوم تلاش همه دستگاه‌های اجرایی برای برای ارتقاء سلامت مردم و تامین غذای سالم

اولین جلسه بررسی عوامل موثر بر حفظ و ارتقاء سلامت و ایمنی فرآورده های گوشتی در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با حضور رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برگزار شد.
کد خبر : 929693

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، اولین نشست کمیته تخصصی بررسی عوامل موثر بر حفظ و ارتقاء سلامت و ایمنی فرآورده‌های گوشتی (زنجیره غذایی) با توجه به تکالیف دبیرخانه و مفاد ماده ۷ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، به منظور تحقق اهداف سلامت، ایمنی و امنیت غذا و تغذیه با تاکید بر تامین، تولید و عرضه غذای سالم برای آحاد مردم ذیل سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با حضور کلیه دستگاههای اجرایی ذینقش برگزار شد.

محمد اسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، در این جلسه پیشبرد اهداف سلامت و ایمنی غذا و تغذیه را از مهمترین اهداف دبیرخانه بیان کرد.

وی اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید اطمینان حاصل کنند که فرآورده‌های گوشتی سالم و با کیفیت به دست مردم برسد.

مطلق تاکید کرد: برای ارتقاء سلامت مردم و تامین غذای سالم و با کیفیت همه دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در این جلسه مقرر شد کمیته تخصصی ارتقاء سلامت و ایمنی فرآورده های گوشتی در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با حضور کلیه ذینقشان به منظور بررسی چالش‌های موجود در فرایند تولید فراورده‌های گوشتی از مرحله تامین ماده اولیه، فرایند تولید در کارخانه، توزیع و عرضه آن بصورت بهداشتی تشکیل شود و راهکارهای مناسب و قابل اجرا با همکاری کلیه ذینقشان در دبیرخانه تدوین شده و عملکرد دستگاه‌ها مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت لزوم از طریق شورای عالی سلامت و امنیت غذایی موضوعات پیگیری گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر