صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هشدار نارنجی هواشناسی برای ۳ استان شمالی و شرقی

سازمان هواشناسی کشور برای ۳ استان گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی هشدار نارنجی بارش‌های سیل‌آسا صادر کرد و از احتمال وقوع طوفان گردوخاک، سقوط اشیا از ارتفاعات و خسارت به تجهیزات شهری در ۱۷ استان طی روزهای آتی خبر داد.
کد خبر : 929670

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با اعلام سازمان هواشناسی امروز در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است و به تدریج از ساعات بعدازظهر با گذر امواج تراز میانی از شمال شرق کشور در شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی، رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

طغیان رودخانه‌های فصلی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها، صاعقه، آب‌گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل گیری روان آب و سیلاب، وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی مخاطرات وضعیت جوی امروز در سه استان گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی است که باعث صدور هشدار نارنجی هواشناسی شد.

فردا چهارشنبه در مازندران، غرب گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی در زنجان، قزوین، تهران و غرب سمنان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد.

همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات شرقی زاگرس واقع در همدان، مرکزی و قم افزایش ابر گاهی همراه با رگبار و وزش باد پیش‌بینی شده است.

روز‌های پنجشنبه و جمعه در ارتفاعات مازندران و تهران ابرناکی، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد.

شنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری همراه با افزایش نسبی دما در نیمه غربی کشور پیش‌بینی می‌شود. قابل ذکر است طی ۵ روز آینده وزش باد در نوار شرقی و مرکز کشور تداوم خواهد داشت.

طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد در نوار شرقی و مرکز کشور افزایش یافته و در منطقه زابل خیزش گردوخاک روی می‌دهد. در این مدت در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما روی می‌دهد و شرق دریای خزر مواج می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر