صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۲۵ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳

ارائه ۹ تسهیلات ویژه دانشگاه صنعتی امیرکبیر به دانشجویان ممتاز

رئیس اداره استعداد‌های درخشان و المپیاد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ارائه ۹ خدمات ویژه به دانشجویان ممتاز این دانشگاه خبر داد و گفت: امکان تحصیل دانشجویان ممتاز بدون کنکور در مقطع ارشد و دکتری، جذب دانشجویان ممتاز به شیوه استاد محور و بدون کنکوردر دوره تحصیلات تکمیلی، امکان تحصیل در دو رشته از جمله این تسهیلات است.
کد خبر : 929658

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  ایمان شریفی، رئیس اداره استعداد‌های درخشان و المپیاد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر گزارشی از تاریخچه دانشگاه ارائه داد و گفت: این دانشگاه در ابتدا با عنوان «هنرسرای عالی فنی» با همکاری آلمان‌ها در سال ۱۳۰۷ تشکیل و بعد‌ها در سال ۱۳۳۶ از ادغام «هنرسرای عالی» و «انستیتو مهندسـی راه و سـاختمان» با همکاری یونسکو دانشگاه پلی تکنیک تهران تاسیس شد.

وی تاکید کرد: سال ۱۳۳۶ اولیـن دوره دانشـجویان از طریـق آزمون داخلی پذیرفتـه شـدند و از سـال ۱۳۳۷ فعالیـت آموزشـی پلـی تکنیـک تهـران، بـه طـور رسـمی بـا پنـج رشـته مهندسـی بـرق و الکترونیـک، مهندسی مکانیـک، مهندسی نساجی، مهندسی شـیمی و مهندسی راه و سـاختمان آغـاز شـد.

این استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: این دانشگاه بـه مـرور زمـان بـه لحـاظ کمـی و کیفـی گسـترش فراوانـی یافـت بـه صورتـی کـه امـروز بعنـوان مـادر دانشـگاه‌های صنعتـی کشـور تلقـی می‌شـود. در واقع دانشگاه صنعتی امیرکبیر بـا سـابقه بیش از نیـم قـرن فعالیت درخشـان، توانسـته اسـت با توسـعه فعالیت هـای آموزشـی، تحقیقاتـی و دانشـجویی، جایگاهـی برتر را در میـان مراکـز علمـی تحقیقاتـی بـه خـود اختصـاص دهد.

شریفی به مهم‌ترین خدمات دانشگاه صنعتی امیرکبیر به دانشجویان ممتازه اشاره کرد و افزود: امکان تحصیل دانشجویان ممتاز بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، جذب دانشجویان ممتاز به شیوه استاد محور و بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، امکان تحصیل در دو رشته برای دانشجویان ممتاز، امکان اخذ ۲۰ واحد اضافی از رشته دیگر برای دانشجویان ممتاز و امکان تغییر رشته برای دانشجویان ممتاز از مهم‌ترین این تسهیلات است.

به گفته وی، ارائه خدمات رفاهی متمایز برای دانشجویان ممتاز و المپیادی شامل سالن ورزشی، امکانات تغذیه، خوابگاه، اینترنت، بن، وام، پرداخت ۱۴ و نیم میلیون تومان بورس تحصیلی در سال (تا ۵۷ میلیون تومان در دوره تحصیلی) به رتبه‌های زیر ۲۰۰ کنکور و مدال طلای المپیاد دانش آموزی، پرداخت ۱۰ میلیون تومان بورس تحصیلی در سال به المپیادی‌های دانشجویی، پرداخت ۱۰ میلیون تومان بورس تحصیلی در سال به المپیادی‌های دانشجویی ورودی کارشناسی ارشد از دیگر تسهیلات، به رتبه‌های برتر و استعداد‌های درخشان دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

شریفی در خصوص رشته‌های مقصد که از سال ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۲ به آن تغییر رشته داده شده است، تصریح کرد: در رشته علوم کامپیوتر ۳۸ نفر، مهندسی کامپیوتر ۹ نفر، مهندسی مکانیک ۹، مهندسی پزشکی ۴ و در نهایت در رشته مهندسی برق نیز ۲ نفر طی این دو سال تغییر رشته داده اند.

این استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای فعالیت های گســترده‌ی علمی، پژوهشی و تحقیقاتی خود و همچنیـن پتانسیل‌ها و توانمندی هـای موجـود، تاکنـون ۱۹ قطـب علمـی راه انـدازی کـرده اسـت.

رئیس اداره استعداد‌های درخشان و المپیاد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص کتابخانـه و مراکـز اسـناد و مـدارک علمـی دانشـگاه صنعتـی امیرکبیـر نیز تاکید کرد: این کتابخانه بـه عنوان بزرگتریـن کتابخانـه فنـی و مهندسـی پایتخـت ایـران، یکـی از غنی تریـن کتابخانه‌های دانشـگاهی در حـوزه علـوم پایـه و فنـی مهندسـی در سـطح منطقـه بـه شـمار می‌آید. ایـن کتابخانـه شـامل کتابخانه مرکـزی و ۱۶ کتابخانـه اقمـاری در تهـران و بندرعبـاس اسـت کـه تأمیـن نیاز‌های مطالعاتـی مراجعین خـود را در قالـب کتـاب، نشـریه، مقالـه، لـوح فشـرده و بانکهـای مطالعاتـی برعهـده دارد.

شریفی در خصوص امکانات و فضا‌های ورزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز گفت: استخر، زمین چمن و سالن چند منظوره و مجتمع ورزشی که شامل سالن کاراته، سالن تنیس روز میز و سالن بدنسازی خواهران، سالن بدنسازی برادران، سالن شمشیربازی و سالن تنیس روی میز از جمله این امکانات است.

به گفته وی، سالن چند منظوره یکی از پر مخاطب‌ترین سالن‌های موجود دانشگاه است که مجهز به رختکن، سرویس بهداشتی می‌باشد از این سالن جهت آموزش و تمرین و مسابقات ورزشی (فوتسال، والیبال، بسکتبال، بدمینتون هندبال) و ... استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر