صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۳۹ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۳
توصیه‌هایی برای داوطلبان ورود به دانشگاه؛

برای انتخاب رشته مشورت بگیرید اما به تحلیل خودتان تکیه کنید

رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، توصیه‌هایی به داوطلبان ورود به دانشگاه در زمینه انتخاب رشته مطرح کرد.
کد خبر : 929645

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا پورحسین، رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران در آستانه آغاز انتخاب رشته داوطلبان ورود به دانشگاه، گفت: انتخاب رشته تحصیلی وهله مهمی در زندگی است اما همه زندگی نیست. پس به اندازه اهمیت آن باید به آن بها داد.

استاد دانشگاه تهران در بیان توصیه‌ای دیگر به داوطلبان، افزود: نکته دیگر این است که سازگاری با رشته انتخابی، مهم‌تر از خود رشته است. الزاماً همه کسانی که روی یک رشته معروف اصرار و تأکید دارند، ممکن است با آن سازگار نشده و از آن رشته و شغل لذت نبرند. پس اگر به سازگاری با شغل و رشته توجه کنیم، باید به علاقه و ظرفیت خودمان توجه جدی داشته باشیم.

پورحسین با بیان اینکه «ظرفیت خوب و بد نداریم، ظرفیت ما نسبی است.»، خاطرنشان کرد: هر کسی باید ظرفیت خود را نسبی ببیند و بر اساس آنها یعنی علاقه و ظرفیت، نسبت به انتخاب رشته اقدام کند. پزشکان زیادی داریم که در میانه راه پشیمان شده و بعضاً رشته خود را تغییر داده و به رشته‌های به ظاهر پایین‌تر رفته‌اند و جالب است که از تحصیل در آن لذت هم برده‌اند.

رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران خطاب به داوطلبان ورود به دانشگاه گفت: به عبارت دیگر هیچ رشته‌ای را ذاتاً عالی نبینید، رشته باید با علایق و ظرفیت‌های علمی و هیجانی شما تناسب داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب رشته اگر بخواهد بر اساس علاقه و ظرفیت علمی باشد، خیلی فنی نیست که نیاز به مشاوره‌های گران‌قیمت و بعضاً بی‌خاصیت باشد. مشورت کنید اما در آخر به تحلیل و برنامه‌ریزی خودتان تکیه کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر