صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۹ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۳

وزیر کشور: استانداران با قدرت کارشان را ادامه دهند

اسکندر مؤمنی گفت: استانداران با قوت و جدیت کار را ادامه دهند. یکی دو استاندار فعال اعلام کردند که آماده واگذاری مسئولیت هستند و تا آخرین لحظات هم خدمت می‌کنند؛ همین را هم بیان نکنید. مسئولیت‌ها امانت هستند و همه کارگزار نظام هستیم.
کد خبر : 929611

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، اسکندر مؤمنی وزیر کشور در نشست با استانداران طی سخنانی درخصوص بازگشایی مدارس، با تأکید بر لزوم هماهنگی برای انجام این کار بیان کرد: تعداد زیادی از دانش‌آموزان ما برای اولین‌بار به مدرسه می‌روند و این نقطه‌ی عطفی در تقویم سالانه کشور و برای برخی نقطه عطف در دوران زندگی است.

وی افزود: خانوده‌ها دغدغه جدی دارند و تا دو هفته‌ی اول تا سرویس‌ها ساماندهی شود، خود خانواده‌ها فرزندان را به مدرسه می‌برند و با ترافیک مواجهیم. در ایام تابستان هم سفر‌ها افزایش می‌یابد و بار افزایش ترافیک در شش‌ماهه‌ی دوم در مهرماه خود را نشان می‌دهد.

وزیر کشور گفت: موضوعات اجتماعی و امنیت عمومی هم در این زمینه وجود دارد و شورا‌های مربوطه در مدت باقی‌مانده تشکیل شود تا کار‌ها دنبال شود. اول مهر روز شیرین برای همه است و کمک کنیم تا بستر‌های لازم فراهم شود.

مؤمنی عنوان کرد: ما تقریباً حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز، یک میلیون معلم و ۳۲ میلیون والدین یعنی نزدیک به ۵۰ میلیون یا شاید بیشتر یک جامعه هدفی هستند که همه آنها با آموزش و پرورش مرتبط هستند. این ظرفیت مهمی است که باید این را بشناسیم. همکاران ما از همین الان بخش توافق و تفاهم با آموزش و پرورش را مشخص کنند تا با چه زمان‌بندی این کار را انجام دهیم و کار‌ها اندازه‌گیری شود.

وی اضافه کرد: استانداران هم پیشنهادات خود را برای همکاری همه‌جانبه را با آموزش و پرورش بدهند و این عرصه یکی از جا‌هایی است بسیاربسیار کم‌هزینه و بسیار پر بازدید است چراکه با یک وزارتخانه می‌توانیم با یک جمعیت ۵۰- ۶۰ میلیونی ارتباط داشته باشیم.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: امسال زمان بازگشایی بسیار خوب، آرام و امن را خواهیم داشت. ما بیش از گذشته نیاز به امنیت، آرامش و وفاق ملی داریم. باید تلاش‌ها بیش از سال گذشته شود و پیش برویم.

مؤمنی گفت: استانداران با قوت و جدیت کار را ادامه دهند. یکی-دو استاندار فعال اعلام کردند که آماده واگذاری مسئولیت هستند و تا آخرین لحظات هم خدمت می‌کنند؛ همین را هم بیان نکنید. مسئولیت‌ها امانت هستند و همه کارگزار جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی بیان کرد: رئیس جمهور هم دقیق و شفاف مطالبی را درخصوص جابجایی‌ها فرمودند؛ استانداران به شایعات توجهی نکنند و ممکن است تزلزل ایجاد کند. باید به مسئولیت‌های خود ادامه دهیم.

به گزارش آنا، صبح امروز (دوشنبه) مراسم تکریم احمد وحیدی، وزیر کشور دولت سیزدهم و معارفه اسکندر مؤمنی، وزیر کشور دولت چهاردهم با حضور رئیس جمهور برگزار شد؛ در این مراسم معاونان وزرا و استانداران نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر