صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۵ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۳

آمادگی انجمن شرکت‌های فناور هوش مصنوعی برای همکاری با معاونت علمی

رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران در نامه‌ای به معاون علمی رییس جمهور بر لزوم توجه ویژه بر نقش هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال تاکید کرد.
کد خبر : 929576

در به گزارش خبرگزاری خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر داوود ادیب، رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران در نامه‌ای به دکتر حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بر توجه ویژه بر نقش فناوری‌های نوین در برنامه هفتم توسعه تاکید کرد.

در بخشی از این نامه آمده است:

همانطور که مستحضرید برنامه هفتم توسعه به‌عنوان ریل‌گذار توسعه و پیشرفت کشور در پنج سال آینده، نقش مهمی در توسعه پایدار فناوری‌های نوین در کشور خواهد داشت. از فناوری‌هایی که طی سال‌های اجرای برنامه هفتم توسعه نقشی کلیدی و راهبردی در پیشرفت کشور خواهد داشت، فناوری هوش مصنوعی و موضوعات مرتبط با اقتصاد دیجیتال خواهد بود.

این یک واقعیت است که در سال‌های اخیر هوش مصنوعی به‌عنوان یک فناوری داده مبنا، تبدیل به یک ابزار مهم در جهت و جریان رقابت قدرت‌های مختلف شده است و بدیهی است که می‌تواند عرصه‌ای برای بروز و ظهور و کنشگری فعالانه قدرت‌های نوظهور در این حیطه باشد.

در این راستا ضرورت طراحی راهبردی آینده نگرانه و ملی، با در نظر گرفتن وضعیت خاص منطقه، از سوی معاونت، علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان که زمینه ساز بهره‌مندی پایدار از این فناوری و در نهایت اقتدار ملی را به ارمغان می‌آورد، موضوعی است که می‌تواند با مشارکت ذی‌نفعان مختلف و از جمله انجمن شرکت‌های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران میسر و نتیجه بخش باشد.

انجمن شرکت‌های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران، آمادگی خود را جهت در اختیار قراردادن ظرفیت انجمن و هر گونه همکاری در خصوص برنامه‌های آن معاونت محترم را رسما اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر