صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۴ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳
در گفتگوی اختصاصی با آنا مطرح شد؛

آموزش «تاجران دانش‌بنیان» در شرکت‌های دانش‌بنیان/افزایش سرعت صادرات محصولات فناوری

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری خبر از برگزاری دوره‌هایی برای تربیت تاجران دانش بنیان در شرکت‌های دانش بنیان داد و گفت: این میتواند باعث شود فرآیند عبور از مراحل صادراتی برای دانش بنیان‌ها تسهیل شود.
کد خبر : 929562

امیرحسین میرآبادی رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت:یکی از برنامه هایی که برای اولین بار در این بخش معاونت پیاده سازی شده برگزاری دوره هایی برای داشتن «تاجران فناوری» در شرکتهای دانش بنیان با توان صادراتی است.

وی افزود: برنامه تاجر دانش بنیان سلسله نشست هایی به نام تاجردانش بنیان است که از طریق کریدور صادرات محصولات دانش بنیان اجرا می‌شود.

میرآبادی با بیان اینکه قرار است 20 تاجردانش بنیان را برای 20 شرکت تربیت کنیم، گفت: شروع انتخاب افراد برای این موضوع با فراخوانی آغاز شد تا شرکتهای با پتانسیل صادراتی یکی از اعضای خود را که مسلط به زبان انگلیسی بوده را معرفی کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس، این افراد طی یک فرایند سه، چهار ماهه تمام آموزش ها، قوانین و حتی دوره های عملیاتی یعنی مذاکرات عملیاتی را فرا می گیرند.

میرآبادی اضافه کرد: این اولین تجربه ما است و با این کار عملا بیست شرکت دانش بنیان صاحب بیست تاجر دانش‌بنیان می شوند که خودش همه چیز را بلد است و کار شرکت را راه می اندازد. از استان های مختلف درخواست داریم که مشترک با هم انجام بدهیم و اتاق بازرگانی آن استان هم به این برنامه متصل شود.

میرآبادی با تاکید بر اینکه بعد از ارزیابی های تاجران دانش بنیان، به 3 فرد برگزیده مشوق هایی ارائه خواهیم داد، گفت: بنا داریم به انعقاد قراردادهای شان مشوق دهیم؛ همچنین در اعزام ها به آنها اولویت داده و هزینه اعزام شان را پرداخت می کنیم. بعد از اینکه این دوره را گذراندند تاجر دانش بنیان واقعا قرارداد دانش بنیان برای شرکتش ببندد.

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی افزود: هنوز این دوره آموزشی تمام نشده و میانه راه هستیم، دو ماه است که شروع شده است. به نظرم تاجر دانش‌بنیان یکی از برنامه‌های موفق خواهد بود و اگر بتوانیم این را تکثیر کنیم و دستگاه ها و سازمان های دیگر مانند توسعه تجارت یا اتاق های بازرگانی کنار ما قرار بگیرند به صورت موازی در 5 استان برای 20 شرکت جلو برویم.

وی با بیان اینکه کارگزاران این دوره های آموزشی را پیش می برند، گفت: طرح از سمت ما تعریف می شود؛ ما ایده پردازی می کنیم که می‌خواهیم ایده تاجر دانش‌بنیان را جلو برویم، از افراد مختلف درخواست می‌کنیم این نیازهای مان است و این کار را می خواهیم انجام بدهیم، خود کارگزار هم این کار را انجام نمی دهد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر