صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۲ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۳

صادرات اسپری ضد عفونی کننده نانویی به دو کشور

مدیرعامل یک شرکت تولید کننده اسپری ضدعفونی‌کننده حاوی نانوذرات نقره گفت: این محصول به عراق و افغانستان صادر شده است.
کد خبر : 929532

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی قهرمان ترمه، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: در طول دوره‌های گذشته که در نمایشگاه نانو شرکت داشتیم، تقریبا تمام وقت ما در غرفه به تشریح ساز و کار محصولات نانو و شیوه تاثیر نانوذرات نقره روی زخم سپری می‌شد. از این رو، نمایشگاه را برای معرفی محصول فضای مناسبی می‌دانیم و امسال نیز برای شرکت در نمایشگاه در حال برنامه‌ریزی هستیم.

وی  افزود: محصولات ما به کشور‌های افغانستان و عراق صادر شده است و در بازار داخل نیز از این محصولات نانویی استقبال شده است. یکی از مزیت‌های این اسپری آن است که از نانوذرات فلزی برای ایجاد خاصیت ضدعفونی‌کنندگی استفاده می‌شود. در حالی که یون‌های نقره به سرعت جذب خون شده و از بدن خارج می‌شود این نانوذرات فلزی، روی سطح زخم باقی مانده و علاوه بر ایجاد خاصیت ضدعفونی‌کنندگی، به ترمیم زخم نیز کمک شایانی می‌کند.

در حال حاضر محصولات مختلفی برای ضدعفونی کردن زخم در بازار وجود دارد، این در حالی است که استفاده از نانومواد می‌تواند عملکرد دارو‌های ضدعفونی را بهبود داده و عوارض جانبی آن را به حداقل برساند. اسپری ضدعفونی‌کننده این شرکت حاوی نانوذرات نقره است که برای ضدعفونی‌کردن و ترمیم زخم قابل استفاده است. این محصول نانویی، خواص آنتی‌باکتریال داشته و از تکثیر و رشد میکرواورگانیسم‌های بیماری‌زا در محل زخم جلوگیری کرده و به این ترتیب به پیشگیری و درمان عفونت زخم کمک می‌کند.

در این محصول به دلیل وجود نانوذرات نقره، اکسیژن فعال تولید شده که موجب تخریب غشا سلولی میکرواورگانیسم‌ها می‌شود. این اسپری می‌تواند روی باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی در موضع زخم تاثیر بگذارد.

همچنین از رشد و تکثیر باکتری‌ها در محل زخم ممانعت کرده و به روند التیام زخم و شکل‌گیری بافت جدید کمک شایانی کند. این اسپری بر خلاف اکثر پماد‌های زخم و سوختگی که موجب تحریک، سوزش، درد و خارش در محل زخم می‌شوند، عاری از این نوع عوارض جانبی است. در این اسپری ضدعفونی‌کننده زخم از نانوذرات زیر ۱۰۰ نانومتری نقره استفاده شده که پایه آبی است. این محصول در بخش پزشکی، منسوجات و وسایل بهداشتی کاربرد دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر