صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۶ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۳

آغاز مرحله مصاحبه دکتری تخصصی رشته‌های داروسازی ۱۴۰۳

مرحله مصاحبه در پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی (Ph.D) رشته‌های داروسازی ۱۴۰۳ آغاز شد.
کد خبر : 929517

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) رشته‌های داروسازی ۴ مرداد ۱۴۰۳ برگزار شد. نتایج اولیه این آزمون به صورت کارنامه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است.

آزمون ورودی دکتری تخصصی (Ph.D) رشته‌های داروسازی شامل دو بخش کتبی و شفاهی است. بر اساس ظرفیت اعلام شده و رتبه و نمره داوطلبان، از قبول شدگان آزمون کتبی، به مرحله دوم (آزمون شفاهی) راه یافته‌اند و شرکت کنندگان در آزمون، می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، کارنامه مرحله اول (کتبی) خود را مشاهده کنند.

بر اساس نمره کتبی و با توجه به سهمیه داوطلبان و نیز ظرفیت رشته، افراد مجاز، جهت آزمون مرحله دوم دعوت شده‌اند. لذا افرادی که به مصاحبه دعوت نشده‌اند، یا حد نصاب نمره کتبی را کسب نکرده‌اند یا با توجه به ظرفیت رشته‌ها، در جمع افراد مجاز قرار نگرفته‌اند. در مرحله اول آزمون (کتبی) کسب حدنصاب ۲۵ درصد از نمره تراز کتبی آزمون، جهت معرفی به مرحله مصاحبه الزامی است.

این آزمون برای پذیرش دانشجو در رشته‌های اقتصاد و مدیریت دارو، کنترل دارو، فارماسیوتیکس، شیمی دارویی، فارماکوگنوزی، زیست فناوری دارویی، سم شناسی، داروسازی بالینی، داروسازی سنتی، داروسازی هسته‌ای، نانوفناوری دارویی، زیست مواد دارویی و نوتراسیوتیکس برگزار شده است.

انتخاب رشته / محل و ارسال مدارک و سوابق آموزشی و پژوهشی، برای داوطلبان مجاز از دوشنبه ۲۲ مرداد آغاز شد و این فرصت تا روز چهارشنبه ۲۴ مرداد ادامه داشت.

داوطلبانی که در مرحله کتبی مجاز به شرکت در آزمون مصاحبه شده اند باید جهت شرکت در مصاحبه، کارت ورود به جلسه مصاحبه و کارت شناسایی معتبر به همراه داشته باشند. داوطلبان مجاز، باید با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کارت جلسه مصاحبه را دریافت کنند.

همانگونه که در دفترچه راهنمای ثبت نام اعلام شد، طبق تصویب نامه هیأت وزیران، در سال ۱۴۰۳ هزینه شرکت در مصاحبه آزمون دکتری تخصصی ۳ میلیون و ۳۸۰ هزار ریال خواهد بود و داوطلبان لازم است در زمان دریافت کارت ورود به جلسه نسبت به پرداخت این هزینه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اقدام کنند.

محل برگزاری آزمون مصاحبه تمامی رشته ها، سالن اجتماعات هتل قلب بیمارستان شهید رجایی واقع در تهران، خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش)، جنب پارک ملت است.

زمانبندی مصاحبه داوطلبان، به شرح جدول زیر خواهد بود. در برخی از رشته ها به دلیل وجود تعداد داوطلب زیاد، افراد بر اساس حرف اول نام خانوادگی گروه بندی شده اند. لذا داوطلبان این رشته ها دقت کرده و بر اساس نام خانوادگی خود در روز و زمان مختص به خود در محل مصاحبه حضور داشته باشند.

زمانبندی مصاحبه داوطلبان (تفکیک بر اساس حرف اول نام خانوادگی داوطلبان)

دوشنبه ۵ شهریور سه شنبه ۶ شهریور چهارشنبه ۷ شهریور
صبح ۸:۳۰-۱۲:۳۰ عصر ۱۳:۳۰-۱۸ صبح ۸:۳۰-۱۲:۳۰ عصر ۱۳:۳۰-۱۸ صبح ۸:۳۰-۱۲:۳۰
داروسازی بالینی (الف تا د) داروسازی بالینی (ر تا ش) داروسازی بالینی (ص تا ق) داروسازی بالینی (ک تا ی) -
فارماسیوتیکس (الف تا ر) فارماسیوتیکس (ز تا ل) فارماسیوتیکس (م تا ی) - اقتصاد و مدیریت دارو
سم شناسی (الف تا ظ) سم شناسی (ع تا ی) شیمی دارویی (الف تا ش) شیمی دارویی (ص تا ی) داروسازی سنتی
فارماکوگنوزی - زیست فناوری دارویی (الف تا ش) زیست فناوری دارویی (ص تا ی) -
نانوفناوری دارویی (الف تا ش) نانوفناوری دارویی (ص تا ی) کنترل دارو و فراورده های آرایشی و بهداشتی زیست مواد دارویی داروسازی هسته ای

مجموع ظرفیت‌های پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی (Ph.D) رشته‌های داروسازی سال ۱۴۰۳ تعداد ۲۹۸ نفر است که از میزان ۲۱۶ نفر به ظرفیت رایگان و ۸۲ نفر به ظرفیت شهریه پرداز اختصاص دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر