صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۵ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۳

رویداد «SmartSAORG ۱۹» در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود

استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و مدیران فناوری اطلاعات دستگاه‌های دولتی در قالب رویداد «SmartSAORG ۱۹» گردهم می‌آیند.
کد خبر : 929474

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد هم‌آفرینی برای توسعه و کاربرد پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور (پام‌تک)، ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۳ در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار خواهد شد. هدف اصلی از برگزاری این رویداد فناورانه مشارکت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با بخش خصوصی برای توسعه فنی و گسترش کاربرد این پایگاه اطلاعات ملی است.

پام‌تک یکی از ۲۷ پایگاه اطلاعاتی اصلی کشور محسوب می‌شود و شامل اطلاعات همه دانشجویان و دانش‌آموختگان ادوار و دانشگاه‌های مختلف است.

مطابق با قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی موسوم به «دوام» این پایگاه و سایر پایگاه‌های اطلاعاتی ملی کشور باید مسیر را برای توسعه دولت هوشمند و در اختیار قرار دادن ضابطه‌مند داده‌های دولتی به بخش خصوصی فراهم کند.

به گفته دکتر مصطفی صالحی مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان، توسعه این پایگاه داده مستلزم همکاری متخصصین و شرکت‌های فناور است و کاربردی نمودن آن صرفاً یک فرآیند درون سازمانی نیست. از این رو سازمان امور دانشجویان با برگزاری این رویداد قصد دارد که در همکاری و هم‌آفرینی با کسب‌وکار‌های بخش خصوصی زمینه را برای استفاده گسترده و موثر از این پایگاه فراهم نماید. به همین دلیل کلیه علاقه‌مندان و متخصصان حوزه‌های هوش مصنوعی، هوشمندسازی، داده، کسب‌وکار‌های داده‌محور، استارت‌آپها، شرکت‌های دانش‌بنیان، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و نهاد‌های آموزشی به این رویداد دعوت هستند.

این رویداد از ساعت ۱۴ تا ۱۹ روز دوشنبه ۱۹ شهریورماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود و شامل بخش‌های متنوعی نظیر معرفی کامل پام‌تک، ابعاد کسب‌وکاری و نقشه راه هوشمندسازی آن، ارائه نیاز‌های توسعه پام‌تک با هدف همکاری با بخش خصوصی، شناسایی و هم‌اندیشی در خصوص خدمات جدید کسب‌وکاری قابل ارائه از طریق پایگاه، نشست تخصصی در خصوص توسعه و کاربرد پایگاه‌های داده ملی و نمایشگاه کسب‌وکار‌های داده‌محور است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر