صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

صدور ۴ هزار و ۳۳۳ حکم جایگزین حبس

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت:در ۴ ماهه نخست سال جاری ۴ هزار و ۳۳۳ حکم جایگزین حبس در استان آذربایجان شرقی صادر شده است.
کد خبر : 929467

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، موسی خلیل‌الهی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در رابطه با اینکه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بر اساس دستورات و تأکیدات ریاست قوه قضائیه و در اجرای سند تحول قضائی در دستور کار دستگاه قضائی استان قرار دارد، اظهار کرد: در همین راستا در ۴ ماهه نخست سال جاری ۴ هزار و ۳۳۳ حکم جایگزین حبس در استان آذربایجان شرقی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴ درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که در سال ۱۴۰۲، ۴ هزار و ۱۸۳ فقره حکم جایگزین حبس صادر شده بود.

وی افزود: از مجموع آرای جایگزین حبس صادر شده در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری، تعداد ۱۴۹ مورد مربوط به الزام به خدمت عمومی رایگان و مابقی آن‌ها شامل جزای نقدی، دوره مراقبت، جزای نقدی روزانه، محرومیت از حقوق اجتماعی و نظارت تحت رصد سامانه‌های الکترونیک جایگزین حبس بود.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی یادآور شد: به منظور تشویق قضات به استفاده از تمهیدات قانونی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، همواره قضاتی که عملکرد بهتری در رابطه با صدور احکام جایگزین حبس دارند مورد تقدیر و تجلیل دستگاه قضائی استان قرار گرفته‌اند و این برنامه‌های تشویقی همچنان در دستور کار دستگاه قضائی استان قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر