صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۲ میلیون و ۸۰۰ هزار خدمت امدادی و درمانی به زائران اربعینی ارائه شد

جمعیت هلال احمر بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار خدمت امدادی و درمانی به زائران اباعبدالله در ایران و عراق ارائه کرده است.
کد خبر : 929421

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس اعلام سایت هلال احمر، جمعیت هلال احمر از ابتدای مراسم پیاده‌روی اربعین در راستای درمان تخصصی زائران بیمار، بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار خدمت امدادی و درمانی به زائران اباعبدالله در ایران و عراق ارائه کرده است.

بر اساس این گزارش، متن اطلاعیه‌ شماره ۸ ستاد اربعین هلال‌احمر به شرح زیر است:

«۱. جمعیت هلال‌احمر همچون سنوات گذشته به عنوان متولی اصلی ارائه خدمات امداد و نجات به زائران حسینی در جاده‌های داخلی کشور و تنها متولی ارائه خدمات سلامت و امدادی به زائران در ایام اربعین حسینی در عراق فعالیت دارد.

۲. عملیات اربعین هلال احمر از تاریخ ۱۶ مرداد ماه آغاز شده و تا ۹ شهریور ادامه خواهد داشت که از روز ۱۶ مردادماه تا امروز ۴ شهریور، در داخل کشور ۳۷ هزار و ۸۲۶ زائر از خدمات امدادی هلال‌احمر بهره‌مند شدند که از این تعداد، ۹۷۸۲ نفر خدمات اسکان اضطراری و ۲۶ هزار و ۴۵۸ نفر خدمات سلامت و درمان در محل دریافت کردند و ۱۵۶۳ نفر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند. همچنین تا امروز ٢ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۴۸۲ مورد خدمات داوطلبانه درمانی و سلامت در کشور عراق به زائران ارائه شده که شامل ویزیت زائران بیمار، خدمات پاراکلینیک، انتقال بیماران به مراکز درمانی، نسخ دارویی و مراقبت از سلامت زائران بوده است. در مجموع در داخل کشور و همچنین خاک عراق ٢ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۳۰۸ خدمت به زائران ارائه شده است.

۳. در مدت اجرای عملیات امدادی و درمانی هلال‌احمر در اربعین، تاکنون ۲۸۰ زائر بیمار، مصدوم و یا فوتی به کشور بازگردانده شده‌اند. همچنین از مجموع خدمات ارائه شده، ۵۴ هزار و ۷۰۳ خدمت درمانی به زائران گرمازده ارائه شده است.

۴. در زمان بازگشت زائران به کشور، بهتر است که زائران عجله نکنند و در صورت خستگی و خواب‌آلودگی، استراحت کنند.

۵. به زائران توصیه می‌شود بعد از بازگشت به کشور، برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های احتمالی و عفونی از ماسک استفاده کنند و از روبوسی با کودکان، سالمندان و افرادی که سیستم ایمنی پایینی دارند، خودداری کنند.

۷. جمعیت هلال‌احمر تا پایان بازگشت زائران از مراسم پیاده‌روی اربعین، آماده ارائه خدمات درمانی و امدادی است.»

انتهای پیام/

ارسال نظر