صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۳ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۳
پس از عزاداری هیئت‌های دانشجویی در حسینیه امام خمینی(ره)؛

رهبر انقلاب: کارزار بین جبهه حسینی و جبهه یزیدی تمام نشدنی است/ یاد گرفتن ننگ و عار نیست+ فیلم

رهبر انقلاب در جمع عزاداران هیئت‌های دانشجویی در حسینیه امام خمینی (ره) فرمودند: در زیارت عاشورا به امام حسین علیه‌السلام عرض میکنید: انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم؛ کارزار بین جبهه حسینی و جبهه یزیدی تمام نشدنی است.
کد خبر : 929408

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، عزاداری هیئت‌های دانشجویی با حضور رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) به مناسبت اربعین حسینی از لحظاتی قبل آغاز شد.

مخاطبان می‌توانند پخش زنده این مراسم را از آدرس اینترنتی  Farsi.khamenei.ir/live به طور زنده تماشا کنند.

ایشان پس از عزاداری هیئت‌های دانشجویی در سخنانی فرمودند: در زیارت عاشورا به امام حسین علیه‌السلام عرض میکنید: انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم؛ کارزار بین جبهه حسینی و جبهه یزیدی تمام نشدنی است.

رهبر انقلاب ادامه دادند: در مقابله با ظلم جبهه حسینی فعالیت می‌کند و جبهه مقابل آن هم جبهه جور، جبهه شکستن عهد الهی است. امروز شما در دنیا این را می‌بینید، قبل از دوران امام حسین (ع) این دو جبهگی وجود داشت، در زمان بعد از ایشان هم وجود داشت، امروز هم وجود دارد و تا آخر هم وجود دارد، در همه اینها انی سلم لمن سالمکم، با هرکسی که با شما خوب است، خوبم و حرب لمن حاربکم و با هرکسی که با جبهه شما در جنگ است، می‌جنگم.

ایشان فرمودند: این جنگ اشکال مختلفی دارد. در دوران شمشیر و نیزه یک جور است، در دوران اتم و هوش مصنوعی و امثالهم یک جور دیگری است، ولی هست. در دوران تبلیغات به وسیله شعر و قصیده و بیان کلمات یک جور است، در دوران اینترنت و کوانتوم و امثالهم یک جور دیگر، ولی هست. در دوران دانشجو بودن انسان یک جور است، در دوران مدیر شدن و مسئول شدن یک جور دیگری است.

فیلم کامل بیانات امروز رهبر انقلاب در جمع دانشجویان عزادار اربعین. ۱۴۰۳/۶/۴

رهبر انقلاب ادامه دادند: حرب لمن حاربکم نباید هیچ وقت فراموش شود، حرب لمن حاربکم همیشه به معنای تفنگ در دست گرفتن نیست، به معنای درست اندیشیدن، درست سخن گفتن، درست شناسایی کردن، دقیق به هدف زدن است. 

ایشان افزودند: بدانید وظیفه چیست، بشناسید راهی را که باید بپیمایید، اگر اینطور فکر کردیم، اینطور شناسایی کردیم و اینطور همت کردیم، زندگی معنا و هدف پیدا می‌کند. پول لایق این نیست که هدف زندگی باشد. مقام و قدرت و موقعیت‌های اجتماعی حقیرتر از آن هستند که هدف زندگی انسان قرار گیرند، هدف زندگی، بندگی و رسیدن به خداست. راهش هم همین است انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم. 

رهبر انقلاب در توصیه‌ای خطاب به دانشجویان فرمودند: از کسانی که پیش از شما و بیش از شما تحمل کردند یاد بگیرید، یاد گرفتن ننگ و عار نیست، افتخار است، همیشه باید یاد بگیریم، تا آخر عمر باید یاد بگیریم. فکر کنید، مطالعه کنید، شناسایی کنید، آنجایی که اقدام لازم است اقدام کنید، اقدام یک وقتی آزمایشگاه است، یک وقت کلاس درس است، یک وقت داخل محیط دانشگاه است، یک وقت محیط اجتماعی است، یک وقت محیط سیاسی است، یک وقت راه کربلاست، یک وقت راه فلسطین است، یک وقت شعار برای اهداف عالیه انقلاب اسلامی است.

ایشان خطاب به دانشجویان با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی این راه را به روی ما باز کرد، اظهارداشتند: عزیزان من، جوانان من، آن روزگار را شما ندیدید، خوشحال باشید که ندیدید. ما آن روزگار را دیدیم. روزگار بدی بود، روزگار سختی بود، روزگار سیاهی بود، روزگار یأس بود. انقلاب ورق را برگرداند و راه را باز کرد. انقلاب فرصت به ما داد و می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم و شما می‌توانید استفاده کنید، می‌شود هم استفاده نکرد، اگر استفاده نکردیم خسران است. 

انتهای پیام/

ارسال نظر