صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گزارش آنا بخوانید؛

اربعین حسینی دانشگاهی به وسعت قلب شیعیان جهان/تسهیلات دانشگاه آزاد در اربعین حسینی چه بود؟

دانشگاه آزاد اسلامی در راستای برگزاری باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی در سال جاری تصمیم به اجرای اقدامات ویژه‌ای داشته که بر اساس این اقدامات زمینه حضور حداکثری اساتید دانشجویان و کارمندان را در این راهپیمایی فراهم کند.
کد خبر : 929362

گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ پیاده‌رَوی اربعین، یا راهپیمایی اربعین، ازجمله آئین‌های اهل تشیع است که در روزهای منتهی به ۲۰ صفر (اربعین حسینی) برگزار می‌شود. 

این پیاده‌روی از نقاط مختلف ایران زمین و دیگر شیعیان جهان به سوی عراق و شهر کربلا با هدف زیارت امام حسین(ع) و نکوداشت یاد و خاطره ۷۲تن از شهدای کربلا در چهلواره شهادت سرور و سالار شهدا  انجام می‌شود.

اربعین حسینی دانشگاهی به وسعت قلب شیعیان

دانشگاه آزاد اسلامی نیز از در دوران تصدی‌گری دولت سیزدهم، همچون دیگر نهادهای دولتی با رویکردی تحولی و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکیدات موکد ایشان بر جهاد تبیین، همانطور که در اهداف و چشم‌انداز خود توجه جدی و اساسی به مسائل نهادی فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر طرح‌های فرهنگی ماندگار نظیر توسعه مساجد، مراکز فرهنگی و اسلامی، یادمانهای شهدای گمنام، تقویت باورهای اعتقادی، دینی و اخلاقی...، ترسیم شده است، همه ساله حضور پررنگی در مراسم عظیم و مردمی اربعین دارد. 

اهمیت حضور این نهاد علمی در  سوگواره مذهبی اربعین آنجا نمایان می‌شود که نقش فرهنگ‌سازی مبتنی بر تعالی مدیریت اسلامی متکی بر تعهد، مسؤلیت پذیری، پاسخگویی و وجدان کار همراه با صداقت، امانت، قانونگرایی و شفاف سازی عملکردها را در تارک اساسنامه و مرامنامه دانشگاه آزاد اسلامی، بطور مشخص تاکید شده است. 

میهمانی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد علمی همچون گذشته در اربعین ۱۴۰۳ نیز حضور پررنگ داشت.  

دانشگاه آزاد در اربعین سال جاری اقدام به برپایی و تشکیل موکب‌های مرزی و برون‌مرزی کرده تا به نوبه خود سهمی در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی داشته باشد. 

۶میلیون تسهیلات با سود۴درصدی

دانشگاه آزاد اسلامی به جهت تسهیل فرآیند رفت‌و‌آمد زائران اربعین و تامین مخارج این سفر زیارتی تسهیلات و وام‌های ویژه‌ای اعطا می‌کند. میزان تقاضا بالای استقبال کنندگان سبب شده که دانشگاه آزاد به جهت تامین بودجه لازم با دیگر نهادها در تعامل بوده و تشریک مساعی کند.

به گفته، احمد صالحی آرا رئیس ستاد مرکزی اربعین دانشگاه آزاد اسلامی برای هر دانشجو تقریبا ۶ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است که این مبلݝ قرض‌الحسنه و با سود ۴ درصد اعطا می‌شود دریافت کنندگان وام اربعین بازپرداخت این مبلغ را طی اقساطی  ۱۵ ماهه متعهد می‌شوند. 

خبر خوشی نیز برای آنها که از سال گذشته همچنان بدهکار هستند، وجود دارد، صالحی آرا بیان کرد: چنانچه فردی از وام سنوات گذشته استفاده کرده‌اند در صورت نداشتن قسط معوقه امسال نیز می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند. بازپرداخت این وام ۱۵ ماه است، اساتید و کارکنان می‌توانند از طریق سامانه ساجد نذورات خود را نیز پرداخت کنند پرداخت نذورات به صورت اقساطی نیز فراهم شده است. 

جاماندگان اربعین

اما این پایان کار نیست،  دانشگاه آزاد برای جاماندگان اربعین  در بحث نذورات با کمک اساتید، همکاران و دانشجویان شرایطی تدارک دیده تا این قشر نیز در این حرکت عظیم نقش داشته باشند.

میهمان دانشگاه آزاد باشید

اما از دیگر اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی برای اربعین حسینی، برپایی موکب‌های مختلف در نقاط متعدد است. مواکب برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی در عمود ۵۶۴ (اسکان، فرهنگی و پذیرایی)، عمود ۶۰۳ (اسکان، فرهنگی، پذیرایی و پزشکی) و عمود ۷۷۰ (فرهنگی، پذیرایی، پزشکی و برنامه‌های بین المللی) آماده خدمت رسانی به زائران در اربعین هستند.

دانشگاه آزاد اسلامی یک موکب منطقه مرزی در شهر مهران راه‌اندازی کرد زائرانی که از مرز زمینی مهران خارج می‌شوند می‌توانند از این موکب استفاده کنند.

در مسیر راهپیمایی در عمود ۷۷۰ نیز موکب بزرگ دیگری به کمک بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد می‌شود در این موکب میزبان دانشجویان اتباع از کشور‌های اروپایی، آفریقایی و آسیایی هستیم که از سوی دانشجویان برای حضور در مراسم اربعین دعوت شده‌اند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین 1403
ارسال نظر