صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۳۰ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۳

کلهر: پرسپولیس در فاز دفعی دچار ایراد است/ با VAR کیفیت لیگ بالا می‌رود

بازیکن سابق پرسپولیس گفت: آمدن VAR باعث کم شدن فساد در فوتبال ایران است.
کد خبر : 929351

محمود کلهر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره عملکرد تیم‌های مدعی قهرمانی لیگ برتر در پایان هفته دوم اظهار کرد: مربع قهرمانی تشکیل شده و هر چه جلوتر برویم مسابقات جذاب‌تر می‌شود. پرسپولیس که مدافع عنوان قهرمانی است پس از جدایی چند بازیکن اصلی خود نفرات حرفه‌ای و خوبی جذب کرده، البته این تیم در بخش دفاعی دچار ایراد است و به مرور زمان این مسئله رفع می‌شود. البته گل‌هایی که در دو بازی اول وارد دروازه پرسپولیس شده، ۴ امتیاز را از این تیم گرفته است. البته الکسیس گندوز درون دروازه این تیم بسیار خوب ظاهر شده و جانشین شایسته‌ای برای علیرضا بیرانوند است. همچنین ایوب العملود هم مهره‌ای کارآمد و فرصت طلب بوده است.

مورایس به جوانان با انگیزه سپاهان بازی می‌دهد

وی ادامه داد: پرسپولیس با آمدن یاسین سلمانی شرایط بهتری پیدا کرده، مرتضی پورعلی گنجی دوباره به شرایط خوب خود بازگشته، جذب میلاد محمدی اتفاق بسیار خوبی است، اگر علی قلی‌زاده هم جذب شود شرایط عالی می‌شود. از اینجا به بعد هنر گاریدو است که بتواند با این تیم نتایج خوبی بگیرد. او مهره‌های خوبی در اختیار دارد و با اتکا به حمایت هواداران می‌تواند پرسپولیس را در کورس قهرمانی نگه دارد. دیگر تیم مدعی سپاهان است که موفق شده در دو هفته اول برنده باشد و صدر جدول را در اختیار بگیرد. تنها تیمی بوده که امتیازی از دست نداده و می‌تواند با بازی گرفتن از مهره‌های جوانی که در اختیار دارد، موفق به ثبت اتفاقات بزرگی شود. ژوزه مورایس به درستی به جوانانی بازی می‌دهد که انگیزه بسیار زیادی دارند و تیمش را به سمت قهرمانی می‌برد.

درخشش گندوز نگذاشت تراکنور برنده شود

بازیکن سابق پرسپولیس افزود: از آن طرف تراکتور بهترین نفرات لیگ را در اختیار دارد و با سرمربیگری دراگان اسکوچیچ که شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد، تیم آماده‌ای شده است. تراکتور مقابل پرسپولیس خیلی خوب بازی کرد و درخشش گندوز باعث شد تا تراکتور برنده نشود. بازی بسیار خوب این دروازه‌بان یک امتیاز بسیار حساس را برای پرسپولیس به ارمغان آورد. بازی با تراکتور در تبریز خیلی سخت بود و پرسپولیس برای تکرار قهرمانی حریفی بسیار جدی دارد. استقلال در دیدار با ملوان نتوانست برنده شود و ضعف برخی بازیکنان مثل سیلوا در توقف استقلال تأثیرگذار بود. البته ملوان بسیار روز خوبی داشت و اگر دقت می‌کرد می‌توانست تیم برنده بازی شود. استقلال با مهره‌های با تجربه‌ای همانند رامین رضاییان که دارد و همچنین خرید‌های خارجی خوبی که داشته، در بازی‌های بعدی نمایش بهتری خواهد داشت.

با VAR کیفیت لیگ هم بالاتر می‌رود

کلهر درباره حضور VAR در لیگ برتر فوتبال ایران گفت: آمدن VAR باعث کم شدن فساد در فوتبال ایران است. اشتباهات غیرعمدی داوران باعث شد تا خیلی‌ها تیم‌ها سود و خیلی تیم‌ها ضرر کنند. دلیل آن فسادی بود که در فوتبال ما وجود داشت. VAR دستاورد بسیار خوبی برای فوتبال ما داشته و تنش را از روی داوران، مربیان و بازیکنان برداشته است. کیفیت بازی‌ها در مقایسه با سال‌های قبل خیلی بهتر بود. درست است ضعف‌هایی هم داشته ولی محاسن بیشتری دارد. ما باید به سمت حرفه‌ای شدن برویم و با کمک VAR فوتبال را حرفه‌ای دنبال کنیم. اگر تمامی بازی‌ها با VAR برگزار شود، کیفیت لیگ هم بالاتر می‌رود و با رفع اشکالات آن، در میادین بین‌المللی هم شرایط بهتری خواهیم داشت. تیم‌های ما هم شناخت بیشتری از آن پیدا می‌کنند و در مسابقات کیفیت بهتری از خود نشان می‌دهند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر