صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۷ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۳

رشد ۸ درصدی غرق شدگی و فوتی‌های ناشی از آن در ۵ ماه ابتدای امسال

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در ۵ ماه نخست امسال ۸۱۵ مورد غرق شدگی در کشور ثبت شد، از رشد ۸ درصدی غرق شدگی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر : 929278

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، جعفر میعادفر با بیان این مطلب اظهار کرد: در ۵ ماه اول امسال از بین ۸۱۵ نفر غرق شده، ۷۶۲ نفر ایرانی و ۵۳ نفر معادل ۷ درصد از کل غرق شدگان، اتباع سایر کشور‌ها بوده اند. از این تعداد غرق شده خوشبختانه ۳۳۶ نفر پس از نجات توسط اورژانس پیش بیمارستانی تحت درمان قرار گرفتند و متاسفانه ۴۷۹ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به رشد ۸ درصدی فوتی‌های ناشی از غرق شدگی در ۵ ماه اول امسال، از کاهش ۳۰ درصدی غرق شدگی در سواحل دریا‌ها خبر داد و گفت: ۸۰ درصد افراد غرق شده و ۸۶ درصد از فوتی ها، مردان هستند. بیشترین غرق شدگی در رودخانه ها، سواحل دریا‌ها و استخر‌های کشاورزی ثبت شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور از پیشگیری مانند آموزش شنا و کمک‌های اولیه، درخواست کمک و تماس با ۱۱۵، جلوگیری از فرو رفتن قربانی در آب، نجات غرق و خروج غریق از آب و آغاز عملیات احیا به عنوان زنجیره بقا در غرق شدگی یاد کرد و گفت: بیشترین موارد غرق شدگی در سال جاری در کشور در ماه تیر و بیشترین موارد روزانه غرق شدگی مربوط به ۱۷ تیر با ۲۸ مورد بوده است.

به گفته وی استان‌های مازندران با ۸۷ مورد، فارس با ۷۰ و بوشهر با ۵۸ مورد، بیشترین غریق را داشته اند و بیشترین رشد ثبت موارد غرق شدگی

در سال جاری در ۵ ماه نخست امسال مربوط به استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و گلستان بوده و استان‌های قزوین، مازندران و خراسان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، روند کاهشی داشته اند.

 میعادفر خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات سازمان پزشکی قانونی از ابتدای سال ۸۴ تا پایان سال گذشته در محیط‌های آبی کشور، ۲۰ هزار و ۵۵۵ نفر معادل سالانه حدود یک هزار و ۸۲ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده اند که بیشترین قوتی ثبت شده در سال ۹۸ با یک هزار و ۲۷۵ نفر و کمترین فوتی ثبت شده نیز مربوط به سال ۹۴ با ۸۷۹ نفر بوده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور غرق شدگی را سومین عامل مرگ ناشی ازحوادث غیرعمد در دنیا دانست و گفت: بیشترین خطر در فصل تابستان به ویژه برای نوجوانان و جوانان، غرق شدگی است. به طور میانگین هر سال حدود ۲۳۶ هزار نفر به دلیل غرق شدگی جان خود را از دست می‌دهند که بیشترین گروه قربانی غرق شدگی، کودکان و مردان هستند.

وی تصریح کرد: خلیج فارس با ۸۴ مورد و دریای کاسپین با ۸۰ مورد بیشترین غرق شدگی در سواحل دریایی را داشته اند. همچنین استان‌های خوزستان با ۲۵ مورد، آذربایجان غربی با ۲۴ مورد و گیلان با ۱۸ مورد، بیشترین غرق شدگی در رودخانه‌ها را در کشور داشته اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: غرق شدگی
ارسال نظر