صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۳ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۳

کدام جاذبه‌های گردشگری بندرعباس را نباید از دست داد؟

بدون تردید تماشای آبشار‌ها و سواحل بندرعباس، قدم زدن روی شن‌های داغ، آب‌تنی در آبگرم‌های این بندر، ماجراجویی در درون غار و تنفس هوای نم‌دار آن برای همه افراد تجربه‌ای متفاوت خواهد بود.
کد خبر : 929269

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بدون تردید تماشای آبشارها و سواحل بندرعباس، قدم ‌زدن روی شن‌های داغ، آب‌تنی در آبگرم‌های این بندر، ماجراجویی در درون غار و تنفس هوای نم‌دار آن برای همه افراد تجربه‌ای متفاوت خواهد بود. در بندرعباس اماکن گردشگری و تفریحی بسیاری وجود دارد که از بهترین آن‌ها می‌توان به آبگرم و کوه‌های گنو، غار زیبای خرسین، محله باستانی سورو، آبشار مرتفع تزرج و معبد هندوها اشاره کرد. هنگام سفر با بلیط قطار بندرعباس به این شهرستان، می‌توانید لیستی از بهترین اماکن گردشگری آن تهیه کرده و به بازدید از همه آن‌ها در زمان مناسب بپردازید.

کوه های گنو

کوه گنو که به عنوان دومین قله بلند بندرعباس شناخته شده، در فاصله حدود 37 کیلومتری از این شهرستان قرار دارد. کوهپایه گنو دارای چشمه‌های آبگرم متعددی چون آبگرم‌های انارون، پشت بنگرو، تنگ باغ، پشتنگ، رمر و خرگو است. این منطقه نزدیک به 45 هزار هکتار وسعت دارد و در اطراف آن می‌توانید شهربازی، پیست دوچرخه‌سواری، رستوران و بازارچه‌های متعددی را مشاهده کنید. این منطقه بیش از 360 گونه پوشش گیاهی چون سرخس معطر، اورس، پونه، رزوک، آکاسیا، ناترک، کنار و استپ بیابانی را درون خود جای داده است. تاکنون گردشگران بسیاری با بلیط قطار بندرعباس به این شهرستان سفر کرده‌اند و در کوه‌های گنو به کوه‌نوردی و گشت‌وگذار پرداخته‌اند.

  • آدرس: استان هرمزگان، 34 کیلومتری از شمال شرقی بندرعباس

آبگرم گنو

آبگرم گنو با خواص درمانی خود در ارتفاعات آهکی کوه گنو جای گرفته است. در ساعات صبح و فصول سرد، دمای این چشمه به 41 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. آب این چشمه با ظاهر بی‌رنگ و شفاف، مزه بسیار شور و تلخی دارد. همچنین آبگرم گنو خواص بسیاری برای درمان مشکلات گوارشی و رفع خستگی دارد و به دلیل دارا بودن مقدار بالایی از کلرید سدیم سبب افرایش حرکات معده و ترشحات بزاق دهان می‌شود. گوگرد موجود در این آب نیز برای درمان اوماتیسم، مشکلات پوستی و تنفسی بسیار مفید خواهد بود. پس از تهیه بلیط قطار ، پیشنهاد می‌شود در ابتدا به بازدید از آبگرم گنو و آب‌تنی در آن بپردازید.

  • آدرس: استان هرمزگان، 34 کیلومتری از شمال شرقی بندرعباس

آبشار تزرج

آبشار تزرج از دیگر جاذبه‌های دیدنی این شهرستان است که در فاصله 175 کیلومتری شمال بندرعباس قرار دارد. این آبشار از ارتفاع 50 متر در نخلستان سرازیر می‌شود. برای تماشای پیرامون سرسبز آبشار می‌توانید از پلکان آن به سمت قله بروید. در اطراف آبشار می‌توانید تنوع گیاهی گسترده‌ و درختانی چون درخت کنار، انجیر و صدر را مشاهده کنید. بهترین فصل برای بازدید از آبشار تزرج، بهار و پاییز است. همچنین بازدید از این مکان 24 ساعته بوده و برای ورود نیازی به پرداخت هزینه ندارید. برای تهیه سریع بلیط قطار بندرعباس با استفاده از پیش فروش بلیط قطار می‌توانید تا اتمام فصول گرم، خود را به این شهرستان زیبا برسانید و از آبشارهای آن بازدید کنید.

  • آدرس: استان هرمزگان، 175 کیلومتری شمال بندر عباس، شهرستان حاجی‌آباد

غار خرسین

غار خرسین در بخش سیاهو و در شمال شرقی استان هرمزگان با فاصله 80 کیلومتری از بندرعباس قرار دارد. این غار حدود 3 متر ارتفاع دارد و عرض دهانه آن برابر با 4 متر است. پس از ورود به درون غار خرسین و طی مسافتی حدود 178 متر، وارد تالاری بزرگ خواهید شد. در این تالار راه‌های فرعی بسیاری وجود دارد و شیب راه‌های آن به سمت بالا است. در درون غار می‌توانید آب‌شور سرازیر و قندیل‌های نمکی متعددی را تماشا کنید. جالب است بدانید که این منطقه در ظاهر همانند رشته‌کوه با نوک گنبد تیز بوده که بافت طبیعی آن با درخت‌های بادام پوشیده شده است. آب‌شور جریان یافته از درون غار خرسین به زمین‌های کشاورزی اطراف آن انتقال می‌یابد. خرید بلیط قطار بندرعباس راهکاری ایده‌آل برای سفر به این شهرستان خواهد بود تا بتوانید مکان‌های تاریخی و دیدنی آن به‌خصوص غار خرسین را از نزدیک مشاهده کنید.

  • آدرس: استان هرمزگان، 80 کیلومتری بندرعباس

محله باستانی سورو

محله سورو از مناطق قدیمی بندرعباس بوده که در بخش مرکزی این شهرستان واقع شده است. وسعت این محله برابر با 87 هکتار است. در محله باستانی سورو تنوع گسترده‌ای از انواع گیاهان و درختان چون درختان خرما، کاج، سدر، کهور و گز رشد می‌کنند. از عناصر معماری این منطقه می‌توان به خانه‌های حصیری، معماری با سنگ‌های مرجانی و رسوبی دریا، بادگیرها و استفاده از شناشیل‌ها اشاره کرد. وجود نخلستان‌های متعدد در محله سوروها سبب شده تا اهالی آن از چوب درخت نخل برای ساخت خانه‌های خود استفاده نمایند. در این ‌محله رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های بسیاری قرار دارند. همچنین بخشی از سواحل آن برای بانوان اختصاص داده شده است. اگر پس از تهیه بلیط قطار بندرعباس به دنبال تهیه لیستی برای بازدید از اماکن دیدنی این شهرستان باشید، پیشنهاد می‌شود نام محله سورو را در ابتدای لیست درج کنید.

  • آدرس: استان هرمزگان، غرب بندرعباس، محله سورو

معبد هندو ها، پرستش‌گاه بت گوران

پس از خرید بلیط قطار بندرعباس و ورود به این شهرستان از بازدید معبد هندوها غافل نشوید. معبد هندوها از اماکن تاریخی بندرعباس بوده که در جنوب کشور قرار گرفته است. این معبد شامل یک گنبد و یک اتاق چهارگوش میانی است. روی دیوارهای معبد هندوها می‌توانید طاقچه و قاب‌های زیبا و نقاشی‌های آئینی را مشاهده کنید. همچنین 72 برجک مخصوص هندوها در بالای گنبد این معبد قابل مشاهده است. جنس دیوارهای معبد از ملات گل، لاشه سنگ، ساروج و سنگ‌های مرجانی بوده و معماری آن کاملاً مشابه معابد هندی‌ها است. گنبد مقرنس این معبد سبب متمایز شدن آن از سایر معابد هندوها در شهرهای ایران شده است. هنگام سفر به این شهر با بلیط قطار بندر عباس، بازدید از این بنای تاریخی را از دست ندهید.

  • آدرس: استان هرمزگان، بندرعباس، بلوار امام خمینی، روبه‌روی بازار بندرعباس

سخن پایانی

همه افراد در تمامی شهرهای ایران نباید سفر به جنوب ایران و گشت‌وگذار در بندرهای آن به‌خصوص بندرعباس را از دست بدهند. برای رهایی از گرمای بندر نیز می‌توانید در ساعات روز به آب‌تنی در آبگرم گنو یا سایر چشمه‌های درمانی در منطقه گنو بپردازید. در این میان بازدید از معبد هندوها، پرستش‌گاه بت گوران و آشنایی با نحوه عبادت هندی‌ها برای همه سنین جذاب خواهد بود. در محله تاریخی سورو می‌توانید به تماشای خانه‌های حصیری و گشت‌وگذار در سواحل آن بپردازید. همچنین هنگام سفر به این شهرستان با بلیط قطار بندرعباس می‌توانید در ساعات شبانه از آبشار تزرج و کوه‌های گنو آن بازدید کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر