صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۶ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۳

جشنواره شعر و دل نوشته «معراج» به دو گویش کردی و فارسی برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه گفت: امسال نیز جشنواره شعر و دل نوشته «معراج»مانند سال گذشته به دو گویش فارسی و کردی برگزار می‌شود.
کد خبر : 929245

افشین غنی‌زاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به اینکه سال گذشته دو گویشی شدن جشنواره شعر و دل نوشته «معراج» با استقبال زیاد دانشجویان و مردم روبه‌رو شد، اظهار  کرد: امسال نیز این جشنواره مانند سال گذشته به دو گویش فارسی و کردی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در کرمانشاه مردم شیعه و سنی علاقه‌مند به سیره نبوی هستند و همواره از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری با محور سیره نبوی و پرداختن به زندگی ائمه اطهار (ع) استقبال می‌کنند.
جشنواره شعر و دل نوشته معراج در دو بخش تخصصی و آزاد برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا حداکثر یک اسفندماه به دبیرخانه ارسال کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به اینکه سعی کرده‌ایم متولی برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری دانشگاه کانون‌های دانشجویی باشند، افزود: البته سال گذشته علاوه بر حضور دانشجویان و مردم علاقه‌مند کرمانشاه به شعر و سیره نبوی، از چهره‌های معروف و افراد سرشناس ادبی استان نیز برای شرکت در این جشنواره دعوت به عمل آمد.

غنی‌زاده گفت: اکنون دبیرخانه این جشنواره افتتاح از پوستر رونمایی و در سایت مربوطه بارگذاری شده و در راستای افزایش میزان مشارکت علاقه‌مندان، برای اطلاع‌رسانی و تبلیغ شهری با شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی نیز جلساتی برگزار کرده‌ایم. قصد داریم از ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی، رازی، علمی کاربردی و ... که در کرمانشاه فعالیت دارند نیز کمک بگیریم.

وی عنوان کرد: به جز موارد تکلیفی دانشگاه آزاد اسلامی، سعی شده دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه نقش نظارتی و حمایتی بر فعالیت‌های کانون‌های دانشجویی داشته باشد تا جشنواره‌هایی مانند شعر و دل نوشته معراج بتواند از فضای رقابتی خوب و سالمی برخوردار شود. از همه دانشجویان خواسته‌ایم که هر فرد در هر بخشی که می‌تواند اعم از فعالیت‌های کامپیوتری و گرافیکی، برگزاری مراسم اختتامیه و پذیرایی و ... به ما کمک کرده و از آنجا که حدود ۲۰ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند استفاده از ظرفیت دانشجویی می‌تواند به ارتقای کیفیت برگزاری این جشنواره کمک کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه تشریح کرد: از آنجایی که زیارت جامعه کبیره محور جشنواره‌های امامت و مهدویت در کل کشور شده در محور‌های جشنواره شعر و دل نوشته معراج سعی کرده‌ایم این زیارت‌نامه را بگنجانیم، بنابراین در کنار پرداختن به سیره پیامبر (ص)، زیارت جامعه کبیره نیز در موضوعات جشنواره قرار گرفته است. اختتامیه این جشنواره همزمان با شب بعثت پیامبر (ص) در کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش آنا، چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می‌شود علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر