صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۹ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۳

تولید آب شیرین و گرم با سلول‌های خورشیدی

پژوهشگران یکی از شرکت‌های دانش بنیان ایران با بهره گیری از انرژی خورشیدی موفق به ساخت آب شیرین‌کن شده‌اند؛ این سامانه ضمن رفع نیاز آب مناطق محروم همزمان می‌تواند آب گرم این مناطق را نیز تامین کند.
کد خبر : 929166

میلاد قهرمانی، مدیر گروه فرآیند این شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: این دستگاه به صورت قابل حمل طراحی شده است که امکان تامین انرژی لازم برای انجام فرآیند‌ها از طریق سلول‌های خورشیدی را دارد. 

وی به نحوه کارکرد این دستگاه اشاره کرد و افزود: یک سری از دستگاه‌های این مجموعه PVT هستند که علاوه بر تولید برق، آبگرم نیز تولید می‌کنند؛ آبگرمی که از پشت پنل‌ها عبور می‌کند باعث افزایش راندمان پنل‌ها و تولید برق بیشتر می‌شود. آب گرمی نیز در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

قهرمانی خاطرنشان کرد: همچنین به منظور تجاری‌سازی این دستگاه، یک سری برنامه‌های اقتصادی برای مصرف کنندگان تدارک دیده‌ایم تا بخشی از هزینه‌های خرید این دستگاه از سوی سرمایه‌گذاران شرکت تامین شود و افراد هزینه‌های کمتری بپردازند.

وی اظهارکرد: هدف اصلی مجموعه ما از طراحی و ساخت این دستگاه، تامین آب شیرین برای مناطق محروم بوده است. اکنون با بهره‌گیری از این دستگاه پروژه‌های آب شیرین‌کن را با هدف تامین آب شرب در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان اجرایی کرده‌ایم.

به گفته مدیر گروه فرآیند این شرکت دانش بنیان، این دستگاه قابلیت تولید آب شیرین ۴۰۰ لیتر در ساعت را دارد. آب ورودی به سامانه این آب شیرین‌کن نیز بر اساس آب موجود در منطقه و میزان آلایندگی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر