صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۵۶ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۳
معاون فرهنگی وزارت علوم:

مواکب دانشگاهیان در بیش از ۹۰ نقطه داخل و خارج از کشور جانمایی شد

معاون مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جانمایی و استقرار مواکب دانشگاهیان در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی در بیش از ۹۰ نقطه در داخل و خارج از کشور خبر داد.
کد خبر : 929160

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجتبی صفری اظهار کرد: در فراخوانی که به تمام دانشگاه‌های کشور داده شد، اطلاعات مواکب دانشگاه‌ها در مسیر اربعین حسینی در داخل کشور، مناطق صفر مرزی و داخل کشور عراق دریافت و جانمایی شده است.

وی گفت: در جزئیات ثبت شده توسط دانشگاه‌ها، اطلاعات تماس رابطین مواکب و نحوه خدمت رسانی آنها به زائران اربعین حسینی آمده است.

مدیر سامانه فرنما(سامانه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم) همچنین با بیان اینکه، جانمایی مواکب بر اساس خوداظهاری دانشگاه‌ها بوده و به تدریج با اطلاعات تکمیلی در حال بروزرسانی است تصریح کرد: طبق گزارش دانشگاه های تابعه وزارت علوم، مواکب دانشگاهیان در بیش از ۹۰ نقطه در داخل و خارج از کشور جانمایی شده اند.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نقشه جانمایی مواکب دانشگاهیان به نشانی اینترنتی arbaeenmap.dmsrt.ir قابل دسترسی است.

 پیاده روی اربعین یا راهپیمایی اربعین هرساله در روزهای منتهی به ۲۰ صفر (اربعین حسینی) برگزار می‌شود؛ این پیاده‌روی از نقاط مختلف عراق به‌طرف کربلا و با هدف زیارت اربعین انجام می‌شود و بیشتر زائران، از مسیر نجف به کربلا می‌روند و در طول مسیرهای راهپیمایی، جایگاه‌هایی برای پذیرایی از زائران وجود دارد که موکب خوانده می‌شود.

در سال‌های اخیر، میلیون‌ها نفر در این راهپیمایی شرکت کردند به‌نحوی که این رویداد، بزرگترین گردهمایی سالانه مذهبی در جهان عنوان شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین
ارسال نظر