صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۶ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۳
دبیر اجرایی همایش تازه‌های بالینی تاکید کرد؛

ضرورت مشورت با انجمن پزشکان عمومی در مسیر آموزش طب عمومی

دبیر اجرایی همایش تازه‌های بالینی و مراقبت‌های اولیه در طب عمومی، بر ضرورت نظرخواهی از پزشکان عمومی در اجرای برنامه آموزشی و حرفه ای طب عمومی تاکید کرد.
کد خبر : 929130

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد دوزنده نرگسی، در حاشیه همایش تازه‌های بالینی و مراقبت‌های اولیه در طب عمومی، گفت: همایش تازه‌های بالینی، با هدف ارتقای دانش و توانمندی پزشکان عمومی کشور در دو بخش طب عمومی و درمان اعتیاد، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به امتیاز بازآموزی برای پزشکان عمومی که در همایش ثبت نام و شرکت کرده اند، افزود: برای طب عمومی که دوره سه روزه در نظر گرفته شده است، ۱۵ امتیاز بازآموزی و برای دوره دو روزه درمان اعتیاد، ۱۰ امتیاز بازآموزی اختصاص یافته است.

دبیر اجرایی همایش به برپایی نمایشگاه دارو و تجهیزات پزشکی همزمان با برگزاری همایش تازه‌های بالینی و مراقبت‌های اولیه در طب عمومی اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۰ غرفه برای شرکت‌های دارویی، تجهیزات پزشکی و دانش بنیان، در نظر گرفته شده است.

نرگسی در واکنش به روند درمان اعتیاد در کشور، افزود: تقریباً بزرگ‌ترین شکبه درمان اعتیاد در خاورمیانه را داریم، به طوری که ۱.۱ دهم میلیون مددجو در ۸ هزار کلینیک در سراسر کشور تحت درمان هستند. بنابراین، هر تصمیمی که برای این افراد گرفته می‌شود، باید به نظرات کارشناسی ذی نفعان نیز توجه شود.

وی گفت: متأسفانه تصمیمات وزارت بهداشت در دو سه سال اخیر، در مسیر اشتباه بود که امیدوارم در دوره جدید وزارت بهداشت، شاهد اصلاح رویکرد اشتباه این وزارتخانه باشیم.

نرگسی تاکید کرد: سازمان نظام پزشکی، کانون درمانگران اعتیاد، انجمن علمی روانپزشکی و انجمن پزشکان عمومی، نسبت به تصمیمات اشتباه وزارت بهداشت در مسیر درمان اعتیاد معترض بوده اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد : در همایش تازه‌های بالینی و مراقبت‌های اولیه در طب عمومی ویژه برنامه روز پزشک با حضور رئیس جمهور و وزیر بهداشت در روز یکم شهریور زادروز بوعلی سینا ( روز پزشک ) ازساعت ۱۷ تا ۲۱ به عنوان برنامه روز پزشک در سالن اصلی همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر