صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۵ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز پزشک؛

فداکاری پزشکان در دفاع مقدس و کرونا در‌س‌آموز نسل‌های جدید است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی روز پزشک را به جامعه پزشکی کشور تبریک گفت.
کد خبر : 929047

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد رضا ظفرقندی در این پیام، خدمات جامعه پزشکی و فداکاری آنان در دوران دفاع مقدس و نیز دوران کرونا را ارزشمند دانسته و افزوده است: خدمات جامعه پزشکی در این دوران‌ها، فراموش نمی‌شود و همچنان، درس آموز و الهام بخش نسل‌های جدید این جامعه بوده و هست.


متن کامل پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز پزشک به شرح زیر است:

به نام خدا

اول شهریور زادروز بوعلی سینای بزرگ است. این دانشمند حاذق در زمان خود بر قله و تارک علم پزشکی نام آور و تا قرن‌ها کتاب او مرجع دانش پزشکی بود و در جهان تدریس می‌شد. این افتخار برای ایرانیان باقیست و ما میراث‌دار این افتخار بزرگ هستیم.

این روز بزرگ برای پاسداشت حرفه پزشکی و منزلت پزشکان در کشور بزرگ ایران، روز پزشک نامگذاری شده است. جامعه پزشکی در ایران و به خصوص پزشکان ارجمند علاوه بر ارائه خدمات در حوزه سلامت مورد اعتماد مردم و در زمره گروه‌های مرجع اجتماعی بوده و بر زیست ایرانیان اثرگذار بوده و هستند.

خدمات ارزشمند جامعه پزشکی و فداکاری آنان در دوران دفاع مقدس و نیز دوران همه گیری کرونا از یاد‌ها نمی‌رود و همچنان درس‌آموز و الهام‌بخش نسل‌های نوی این جامعه بوده و هست.

مفتخرم که در اولین روز کاری‌ام به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این روز فرخنده را به پزشکان ارجمند کشورم به خصوص پزشکان جوان و دستیارانی که تازه پا به این عرصه گذاشته‌اند و به دلیل مشکلاتی که با آن مواجه‌اند باید مورد توجه بیشتر قرار گیرند، تبریک عرض می‌کنم.

شرایط دشوار و مشکلات بسیار است، اما امیدوارم با یاری خداوند متعال و با همکاری جامعه گرانقدر پزشکی و پشتیبانی دولت مکرم و با بهره‌مندی از وفاق بی‌نظیری که در این ایام در جامعه پزشکی شکل گرفته و ظرفیت‌های بزرگی را فراهم آورده است، بتوانم خدمتگزاری شایسته در حوزه سلامت برای مردم عزیز کشورم، ایران، باشم.



دکتر محمدرضا ظفرقندی

انتهای پیام/

ارسال نظر