صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۶ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۳

توصیه وزارت بهداشت به زائران اربعین

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، بر اهمیت حفظ سلامت زائران پس از بازگشت از سفر تاکید کرد.
کد خبر : 929022

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباس علیپور اظهار کرد: با توجه به تجمع گسترده زائران در مراسم اربعین، احتمال شیوع برخی بیماری‌ها وجود دارد که به همین منظور، مراقبان سلامت و بهورزان با تماس تلفنی با زائران، وضعیت سلامت آنها را بررسی کرده و در صورت نیاز، آنها را به مراکز بهداشتی دعوت می‌کنند.

وی افزود: مراسم اربعین یکی از بزرگ‌ترین تجمعات انسانی در جهان است و امکان انتقال بیماری‌های مسری در چنین تجمعات بزرگی وجود دارد و به همین دلیل، معاونت بهداشت وزارت بهداشت تصمیم گرفته است تا با انجام تماس‌های تلفنی با زائران، از سلامت آنها اطمینان حاصل کند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح، مراقبان سلامت و بهورزان با تماس تلفنی با زائرانی که از طریق سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، نسبت به بررسی علائم احتمالی بیماری‌های عفونی از جمله تب، بیماری‌های تنفسی و گوارشی اقدام خواهند کرد و در صورت مشاهده هرگونه علامت، زائران به نزدیک‌ترین واحد بهداشتی دعوت می‌شوند تا تحت نظر پزشک قرار گیرند و در صورت نیاز، درمان لازم را دریافت کنند.

علیپور همچنین به زائران توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری تا ۱۴ روز پس از بازگشت از سفر، به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی مراجعه و به پیامک‌های ارسالی در خصوص سلامت خود از سامانه سماح، توجه ویژه کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین 1403
ارسال نظر