صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۳۴ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:

تجهیزات پدافند هوایی ارتش در مرز تکنولوژی و جلوتر از تهدیدات قرار دارد

امیرسرتیپ صباحی‌فرد با تاکید بر اینکه موشک‌های پدافند هوایی ارتش آماده شلیک علیه دشمن است، گفت: تجهیزات پدافندهوایی ارتش در لبه تکنولوژی حرکت می‌کنند و جلوتر از تهدیدات موجود قرار دارند.
کد خبر : 928989

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین اعطای «نشان فداکاری» به شش نفر از خانواده‌های شهیدان و پیشکسوتان نیروی پدافند هوایی با حضور امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش عصر امروز (چهارشنبه) در دانشگاه خاتم‌الانبیاء (ص) برگزار شد.  

امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در این مراسم اظهار داشت: در شرایطی هشت سال دفاع مقدس به ما تحمیل شد که انقلاب اسلامی ایران تازه پا گرفته بود و مشکلاتی داشت و تجهیزات‌مان در بحث پدافند هوایی بسیار اندک و کاملا وابسته بود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جانفشانی‌های نیروی‌های پدافند هوایی در طول سال‌های دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: به جرأت می‌گوییم، اگر شهامت و ایثارگری و وجود نیرو‌های خلاق و مبتکر در نیروی پدافند هوایی نبود، موفقیت‌های مبتنی بر تجهیزات ما در دفاع مقدس محقق نمی‌شد؛ لذا این پیروزی‌ها مدیون خون شهدا و ایثارگری‌های جانبازان و پیشکسوتان و صبر و پایداری خانواده‌های ایثارگران است که اگر صرفا می‌خواستیم متکی بر تجهیزات باشم، هرگز موفق نمی‌شدیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس ما را به سمت خودکفایی و قوی شدن هدایت کرد، افزود: امروز نیروی پدافند در بهترین شرایط ممکن قرار دارد و قدرت مطلق منطقه و در جهان است و این برتری یک واقعیت انکارناپذیر است که دشمن به آن اذعان دارد.

امیرسرتیپ صباحی‌فرد در ادامه به‌تشریح وضعیت پدافند پرداخت و تاکید کرد: امروز تجهیزات ما، تجهیزاتی ۱۰۰ درصد بومی و غیروابسته است و البته این اعتقاد را داریم که جنگ‌های امروز با سال‌های دفاع مقدس بسیار متفاوت است، لذا ما در پدافند هوایی ارتش، چون خودمان تجهیزات‌مان را می‌سازیم و این تجهیزات در لبه تکنولوژی قرار دارند و همواره جلوتر از تهدیدات قرار داریم.  

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید براینکه فرزندان ایران اسلامی در نیروی قدرتمند پدافندهوایی تا آخرین لحظه مدافع این مرز و بوم خواهند بود، تاکید کرد: موشک‌های پدافند هوایی ارتش قلب دشمنان را در تیررس قرار داده و اگر لازم باشد، شلیک خواهند شد.

وی خطاب به دشمنان گفت: دشمنان در محاسبات‌شان اشتباهاتی دارند که توصیه می‌کنیم هرگز دچار خطای محاسباتی نشوند، چون بعد از خطای آنها قطعا پیروز میدان نیرو‌های ارتش و نیروی پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و قطعا محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر