صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۷ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

جزئیاتی از «جشنواره بین المللی شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی اکبر(ع)»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با تشریح جزئیاتی از «جشنواره بین المللی شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی اکبر(ع)» گفت: این دانشگاه با همکاری بنیاد علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت برای سومین سال متوالی برگزار می‌شود.
کد خبر : 928938

محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اعلام کرد که دانشگاه آزاد اسلامی یزد با همکاری بنیاد علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت برای سومین سال متوالی «جشنواره بین المللی شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی اکبر(ع)» را برگزار می‌کند.

وی اضافه کرد: سال گذشته آثار ارسالی به جشنواره بین‌المللی «شعر و مدیحه‌خوانی حضرت علی اکبر(ع)» استقبال دانشجویان و علاقه‌مندان اهل ائمه اطهار علیهم‌السلام مواجه شد و دارای رشد ۳۰۰ درصدی بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد متذکر شد: جشنواره بین‌المللی «شعر و مدیحه‌خوانی حضرت علی اکبر(ع)» همه‌ساله یک بخش عمومی و تخصصی دارد و امسال محور یکی از بخش‌های تخصصی پرداختن به زیارت جامعه کبیره است.

دهقانی اشکذری با تأکید بر اینکه یکی از بخش‌های اصلی در این جشنواره معرفی ظرفیت بی‌نظیر امام و امامت است، یادآور شد: زیارت جامعه کبیره به‌دلیل محتوا، غنای معنوی و آرایه‌های شعری ظرفیت بزرگی دارد و راهنما و نقشه مسیر است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی «شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی اکبر(ع)»، محور‌های جشنواره را شامل سه بخش دانست و افزود: فضایل و برجستگی‌های حماسی و معنوی، شناخت و حمایت از امام زمان خویش، سجایای اخلاقی و الگوبرداری از شخصیت حضرت علی اکبر علیه‌السلام برای نسل جوان و نقش جوانان در اقتدار ایران اسلامی از مهم‌ترین آنهاست.

وی مطرح کرد: هدایای جشنواره شامل تندیس و لوح تقدیر بوده و جایزه نقدی دارای ۵ تا ۱۵ میلیون تومان با در نظر گرفتن بخش‌های مختلف این جشنواره است.

به گزارش آنا، سومین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی Emamat.iau.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر