صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۶ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

کارنامه آزمون دستیاری دندانپزشکی منتشر شد

کارنامه علمی سی و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی دندانپزشکی ۱۴۰۳ منتشر شد و با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته، انتخاب رشته داوطلبان مجاز از ۵ شهریور آغاز می‌شود.
کد خبر : 928936

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سی و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی در سال ۱۴۰۳ چهارم مردادماه ۱۴۰۳ به طور همزمان در دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در شهرهای اصفهان، اهواز، بابل، ساری، تبریز، ارومیه، تهران، زاهدان، کرمانشاه، شیراز، بندرعباس، قزوین، کرمان، رشت، مشهد، همدان و یزد برگزار شده است.

آزمون در رشته های پروتزهای دندانی، آسیب شناسی دهان و فک و صورت، ارتودانتیکس، اندودانتیکس، پریودانتیکس، بیماری های دهان و فک و صورت، جراحی دهان و فک و صورت، دندانپزشکی ترمیمی، دندانپزشکی کودکان، رادیولوژی دهان و فک و صورت، دندانپزشکی جامعه نگر، مواد دندانی، سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی برگزار شد.

کارنامه علمی این آزمون امروز ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir منتشر شده است. کارنامه فقط از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس www.sanjeshp.ir قابل مشاهده و دریافت است. داوطلبان می توانند با وارد کردن کد رهگیری، کارنامه خود را مشاهده و دریافت کنند.

زمان انتخاب رشته محل از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر روز دوشنبه ۵ شهریور تا ساعت ۱۲:۰۰ ظهر روز یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ خواهد بود. (در همین بازه، ویرایش فرم انتخاب رشته محل نیز امکان پذیر است.)

این کارنامه حاوی اطلاعات زیر است:

۱. مشخصات فردی ۲. سهمیه ۳. نمره کل خام داوطلب ۴. نمره خام دروس امتحانی (به درصد) ۵. نمره تراز رشته های امتحانی ۶. رتبه در سهمیه ۷. رتبه کل (در بین تمام داوطلبان همان رشته، بدون در نظر گرفتن سهمیه)

اطلاعات مندرج در کارنامه بر اساس اطلاعاتی است که توسط داوطلب در فرم ثبت نام درج شده و به منزله تأیید قطعی شرایط، مدارک و اطلاعات اعلام شده از سوی داوطلب، توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی نیست.

** در هر مرحله از آزمون (قبل یا بعد از پذیرش، هنگام ثبت نام در دانشگاه، طی دوره تحصیل و ...) در صورت کشف مغایرت در اطلاعات مندرج در فرم ثبت نام، نوع سهمیه، مدارک و سایر موارد ارائه شده توسط داوطلب و/ یا ناقص یا ناخوانا بودن مدارک یا ارسال تصویر مدرک نادرست، طبق ضوابط توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی اقدام لازم به عمل خواهد آمد (از جمله حذف داوطلب از روند سنجش و پذیرش یا لغو قبولی در آزمون.)

** در صورت محرز شدن تقلب و تخلف در هر مرحله از آزمون یا حین تحصیل، علاوه بر محروم شدن فرد در هر مرحله از تحصیل، متخلف بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی به هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون های وزارت بهداشت معرفی خواهد شد.

کارنامه اولیه، فقط بر اساس اطلاعات مندرج در فرم ثبت نام و نمرات اکتسابی داوطلب صادر شده است و به منزله پذیرفته شدن داوطلب نیست. داوطلب درصورت مجاز بودن، می تواند نسبت به انتخاب رشته-محل تحصیل اقدام کند.

تذکر مهم: عدم انتخاب رشته-محل در زمان مقرر، به منزله انصراف از انتخاب رشته-محل و ادامه فرآیند آزمون است و بعداً اقدامی میسر نخواهد بود.

افراد مجاز به انتخاب رشته-محل تحصیل:

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کسانی که نمره حد نصاب را کسب کرده اند (۲۵ درصد نمره کل خام قابل کسب) و دارای سایر شرایط مندرج در دفترچه راهنما هستند، مجاز به انتخاب رشته-محل هستند.

این نمره برای داوطلبان سهمیه های آزاد و بومی معادل ۲۰۳ (از کل ۸۱۰ نمره قابل کسب)، برای داوطلبان سهمیه های ۵ درصد و ۲۵ درصد رزمندگان و ایثارگران (به جز شخص رزمنده) معادل ۷۰ درصد این نمره (برابر با ۱۴۱) برای داوطلبان سهمیه ۲۵ درصد رزمندگان و ایثارگران (شخص رزمنده) معادل ۸۰ درصد این نمره (برابر با ۱۶۲) برای داوطلبان سهمیه مازاد نیروهای مسلح معادل ۸۰ درصد این نمره (برابر با ۱۶۲) و برای داوطلبان سهمیه مازاد استعدادهای درخشان معادل ۹۰ درصد این نمره (برابر با ۱۸۲) است.

روش محاسبه نمره کل تراز و رتبه داوطلب در دفترچه راھنمای انتخاب رشته-محل تحصیل آزمون پذیرش دستیار در رشته ھای تخصصی دندانپزشکی سال ۱۴۰۳ درج شده است.

روش گزینش:

گزینش دانشجو در هر یک از رشته های آزمون دستیاری دندانپزشکی، بر اساس نمره کل تراز به درصد (ویژه همان رشته تخصصی) مندرج در کارنامه، سهمیه و اولویت انتخاب رشته-محل که توسط خود داوطلب تعیین شده، انجام خواهد شد. بنابراین داوطلب باید بر اساس علاقه شخصی، با توجه به نمره کل تراز اکتسابی و ظرفیت رشته-محل های تحصیلی نسبت به انتخاب رشته-محل تحصیل خود اقدام کند.

سهمیه های مختلف آزمون:

جزئیات مقررات مربوط به سهمیه ها، پیش از این در دفترچه راهنمای آزمون آمده است. داوطلبان لازم است در انتخاب رشته سهمیه ها را در نظر بگیرند. برای آزمون پذیرش دستیار در رشته ھای تخصصی دندانپزشکی سال ۱۴۰۳ «سهمیه رزمندگان و ایثارگران»، «سهمیه آزاد»، «سهمیه بومی»، «سهمیه استعدادهای درخشان»، «سهمیه مازاد کادر نیروهای مسلح (۲.۵ درصد) اعمال می شود.

اطلاعات ضروری:

تنها داوطلبانی که با در نظر گرفتن احراز حداقل ۵۰ درصد نمره کل آزمون مجاز به انتخاب رشـته شده اند می توانند حداکـثر ۵۰ رشته-محل (به استناد مصوبه سی و هفتمین نشست شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی) مورد علاقه خـود را به ترتیب اولویـتِ مورد علاقه، در فرم انتخاب رشته-محلی که در اختیار آنان قرار می گیرد، انتخاب کنند.

متقاضیان سهمیهی بومی، می توانند در همان ۵۰ انتخاب خود، رشته-محل های بومی را نیز انتخاب کنند. معیار پذیرش داوطلبان ابتدا نمره کسب شده و سپس اولویت رشته-محل انتخابی داوطلب خواهد بود.

عدم انتخاب رشته-محل در بازه زمانی تعیین شده، به منزله انصراف از آزمون است.

آیین نامه دوره های دستیاری دندانپزشکی در سایت دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی به آدرس الکترونیکی http://gpde.behdasht.gov.ir در بخش مصوبات و آیین نامه ها قابل دسترسی است. ضروری است داوطلبان پس از مطالعه دقیق آیین نامه مذکور، نسبت به انتخاب رشته-محل اقدام کنند.

به استناد ماده ۳۰ آیین نامه دوره های دستیاری دندانپزشکی، در صورتی که پذیرفته شده در زمان تعیین شده ثبت نام نکرده یا پس از ثبت نام نسبت به شروع دوره اقدام نکند، منصرف از تحصیل محسوب می شود.

دانشگاه ها تعهدی در قبال ارائه خوابگاه به پذیرفته شدگان آزمون دستیاری ندارند.

میزان شهریه پذیرش های آزاد در دانشگاه های آزاد اسلامی- واحد تهران، آزاد اسلامی- واحد خوراسگان و دانشگاه شاهد برای هر سال تحصیلی بر اساس مصوبات هیأت امنای دانشگاه محل تحصیل خواهد بود.

دانشجویان سال آخر و دانش آموختگان دندانپزشکی (فارغ التحصیل سال جاری) مشمول آیین نامه «تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مصوب ۱۴۰۰/۰۹/۲۷» که در مقطع عمومی با استفاده از سهمیه بومی/مناطق محروم پذیرفته شده اند، با رعایت سایر شرایط بالا می توانند فقط رشته یا رشته های مورد نیاز دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی محل تعهد خود را انتخاب کنند، سایر رشته-محل ها (در صورت انتخاب) حذف خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر