صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۵ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

رونمایی از پوستر جشنواره شعر«بوی سیب» در دانشگاه آزاد شهرکرد

پوستر جشنواره شعر بوی سیب از سری برنامه‌های چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد رونمایی شد.
کد خبر : 928935

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پوستر جشنواره شعر بوی سیب از سری برنامه‌های چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با حضور اعضای دبیرخانه جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

دبیر اجرایی جشنواره شعر«بوی سیب» در این مراسم با تشریح دستورالعمل اجرایی جشنواره امامت و مهدویت اظهار کرد: برگزاری پیش رویدادها، حضور فعال دانشجویان عضو تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی، دانش آموزان دوره‌های متوسطه، استادان دانشگاه‌ها، طلاب حوزه‌های علمیه و ارگان‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط می‌توانند نقش به سزایی در هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره داشته باشند.

سیدمحمد علوی‌سامانی افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر، شجاعت، شهادت، ایثار و جانفشانی در راه دین، اطاعت از ولی امر مسلمین و احیای مفاهیم دینی برگرفته از زیارت جامعه کبیره از مهم‌ترین محور‌های جشنواره شعر بوی سیب در دانشگاه آزاد استان چهارمحال و بختیاری است. موضوع این جشنواره، شعر، دل نوشته و داستان به مناسبت ولادت باسعادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام برگرفته از زیارت جامعه کبیره بوده که در نیمه دوم بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

دانشگاه موظف به تصحیح مفاهیمی با موضوعات مربوط به ائمه اطهار است

دبیر تخصصی جشنواره شعر«بوی سیب» نیز گفت: مفاهیم بسیار عمیقی با موضوعات مربوط به ائمه اطهار به‌ویژه امام حسین (ع) در ادبیات گذشته و معاصر به ثبت رسیده که دانشگاه به‌عنوان یک مرجع علمی و پژوهشی موظف به تصحیح و تخلیص این متون برای ارائه به نسل جدید است.

امیرحسین همتی بیان کرد: برگزاری این جشنواره با موضوع شعر آیینی و اعتقادی، علاوه بر تحقق اهداف مورد نظر، زمینه‌ای مناسب را برای توجه هرچه بیشتر به «هنر شیعی» در حوزه متونِ نظم و نثر، فراهم خواهد ساخت. حوزه نظم و نثر متون ادبی شیعی، گسترده‌ای وسیع برای فعالیت‌های علمی بوده که با وجود آثارِ متعدد، پرمحتوا و فاخر در آن، تاکنون به نگاهِ علمی و دانشگاهی کمتر به آن نگریسته شده است.

به گزارش آنا، در پایان این مراسم با حضور ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و اعضای دبیرخانه جشنواره امامت و مهدویت با رونمایی از پوستر جشنواره از فرزندان کارکنان و استادان که در نمایشگاه جنبی نقاشی سومین دوره جشنواره امامت و مهدویت با موضوع سبک زندگی علوی حائز رتبه برتر شدند؛ تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر