صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۳ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
ستاد مرکزی اربعین حسینی اعلام کرد؛

بازگشت یک میلیون و ۳۸۰ هزار نفر از زائران اربعین به کشور

ستاد مرکزی اربعین حسینی اعلام کرد: تعداد زائرین عازم شده به کشور عراق ۲.۹۸۳.۸۱۹  نفر است از این تعداد زائران برگشتی از پنجم ماه صفر تاکنون: ۱.۳۸۷.۵۹۵ نفر هستند.
کد خبر : 928932

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ستاد مرکزی اربعین حسینی به راهیان کربلا توصیه‌هایی را مطرح و اعلام کرد؛ به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند  تا ساعت ۲۴ مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۳۰ مصادف با ۱۵ ماه صفر تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه سماح ۳.۰۰۰.۲۲۳  نفر است.

در ادامه این اطلاعیه آمده، تعداد زائرین عازم شده به کشور عراق: ۲.۹۸۳.۸۱۹  نفر است. تعداد زائران برگشتی از پنجم ماه صفر تاکنون: ۱.۳۸۷.۵۹۵ نفر است.

طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین و با هماهنگی بین پلیس گذرنامه، از روز گذشته(۳۰/۵/۱۴۰۳) کلیه اتباع دارنده مدارک (آمایش هویت، هویت ۱۶، گذرنامه خانواری، برگ سبز سرشماری، کارت های جدید، گذرنامه اقامتی و دفترچه اقامت) می توانند جهت ثبت نام و دریافت سند مسافرتی خادم، به دفاتر خدمات اقامت و اشتغال استان مرکزی (دفاتر شهرهای ساوه، دلیجان و اراک) مراجعه نمایند.

طی هماهنگی به عمل آمده با وزارت کشور عراق، اتباع غیر مقیم افغانستانی علاوه بر مرز شلمچه می توانند برای رفت و برگشت از مرز مهران استفاده کنند.

با توجه به شرایط مطلوب در شهرهای زیارتی عراق و آمادگی کامل موکب داران برای پذیرایی شایسته از زائرین ، لذا به عزیزان توصیه می گردد تا در ایام باقی مانده عازم این سفر معنوی گردند.

به اطلاع می رساند برای استراحت زائرین در مرزهای اربعینی کشور پیش بینی استراحتگاه شده است ، لذا توصیه می گردد زوار عزیز قبل از رانندگی و در صورت نیاز، حتماً استراحت لازم را در نظر داشته باشند.

میزان رعایت نظافت و بهداشت در شهرهای زیارتی عراق به طور قابل ملاحظه ای بهبود یافته است و بر رعایت هرچه بیشتر این امر تاکید می گردد.

تاکنون گزارشی مبنی بر وجود بیماری های فراگیر در بین زائرین عزیز گزارش نشده، ضمناً میزان فوتی های ناشی از تصادفات در عراق نسبت به سال گذشته کاهش چشم گیری داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر