صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۲ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

دستور وزیر علوم به روسای دانشگاه‌ها درباره فرصت مطالعاتی اساتید

وزیر علوم در نامه ای به روسای دانشگاه ها تاکید کرد ضروری است فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی در جامعه و صنعت در دو بند ۱۲ و ۱۴ در آیین نامه استخدامی لحاظ و در هیئت امنای دانشگاه مصوب شود.
کد خبر : 928918

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اعلام کرد: آیین نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی در جامعه و صنعت در راستای توسعه و تقویت ارتباط دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی با جامعه و صنعت در مورخ ۱۳۹۷٫۰۷٫۱۰ در وزارت علوم تحقیقات و فناوری مصوب شد.

این موضوع با تایید و تاکید مقام معظم رهبری نیز در دیدار جمعی از استادان نخبگان و پژوهشگران در سال ۱۳۹۷ همراه بوده است.

همچنین این موضوع در مصوبات شورای معاونین مورخ ۱٤۰۲٫۱۱٫۲۸ به شرح ذیل آمده است:

با توجه به اهمیت فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی در جامعه و صنعت و تاکید و تایید مقام معظم رهبری در این مورد لازم است در آیین نامه استخدامی و ارتقا این برنامه همچون گذشته به صورت اجباری و گلوگاهی لحاظ شود.

با عنایت به مطالب فوق و با توجه به ضرورت اجرای فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی در جامعه و صنعت ضروری است بند‌های ذیل کما فی السابق در ماده ۱۲ و ۱۴ آیین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی لحاظ و در هیات‌های امناء دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی مصوب شود.

ماده ۱۲

د -گذراندن یک دوره شش ماهه تمام وقت و یا یکساله نیمه وقت فرصت مطالعاتی در صنعت و یا جامعه حسب ضوابط مربوطه (این بند صرفا برای اعضایی که تاریخ شروع دوره پیمانی آنان از ابتدای سال ۱۳۹۸ و پس از آن الزامی است).

ماده ۱۴

د -گذراندن یک دوره سه ماهه تمام وقت و یا شش ماه نیمه وقت فرصت مطالعاتی در صنعت و یا جامعه حسب ضوابط مربوطه (این بند صرفا برای اعضایی که تاریخ شروع رسمی آزمایشی آنان از ابتدای سال۱۳۹۸ و بعد از آن می‌باشد، الزامی است).

انتهای پیام/

ارسال نظر