صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۷ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو مطرح کرد؛

شناسایی راهکارهای فناورانه برای حل چالش های کشور

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: یکی از ماموریت‌های ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو ارائه راهکار‌های فناورانه برای حل مسائل و مشکلات است که برای این منظور تیم‌هایی که دارای قابلیت‌های حل مسأله را دارند شناسایی کنیم تا راهکار‌های آنها از مرحله بالقوه به بالفعل برسند.
کد خبر : 928909

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عماد احمدوند امروز در حمع خبرنگاران در مراسم افتتاح و بهره برداری از سامانه نانو کلر در تاکستان استان قزوین با اشاره به اثرات زیست محیطی این سامانه گفت: یکی از ماموریت‌های ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو ارائه راهکار‌های فناورانه برای حل مسایل و مشکلات است که برای این منظور تیم‌هایی که دارای قابلیت‌های حل مسأله را دارند شناسایی کنیم تا راهکار‌های آنها از مرحله بالقوه به بالفعل برسند.

دبیر ستاد توسعه نانو و میکرو گفت: دستگاه تصفیه ای که توسط یک شرکت دانش بنیان به تولید رسیده اکنون مورد استفاده در استان قزوین قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه ما نباید به اجرای دو یا چند طرح پایلوت بسنده کنیم، عنوان کرد: ضروری است این طرح‌ها را در مقیاس وسیع پیاده سازی کنیم تا اثرات اقتصادی آن در کشور توسعه یابد.

وی ادامه داد: برای این منظور لازم است نیاز‌های کشور در حوزه تصفیه آب تجمیع شده تا فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه اقتصادی شود.

احمدوند با بیان اینکه ایران در تولید علم نانو جز کشور‌های پیشرو بوده به طوریکه ۳۸۰ شرکت در حوزه نانو فعال هستند، گفت: این شرکتها ۱۶۰۰ محصول نانویی به تولید رسانده اند و حجم فروش این شرکت‌ها هر سال دو برابر شده است. 

احمدوند عنوان کرد:  در حوزه نانو دارو‌ها  سودی که شرکت‌های بیمه‌ای از این دارو‌ها کرده‌اند از سود شرکت تولید کننده بیشتر بوده است.

وی تولید نانوکاتالیست‌های پتروشیمی را از دیگر موفقیت‌های شرکت‌های نانویی عنوان کرد.

دبیر ستاد توسعه نانو دامه داد: حجم بازار این کاتالیست‌ها در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر