صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شکایت نویسندگان از آنتروپیک/ کتاب دزدی برای آموزش هوش مصنوعی

نویسندگان به دلیل سوء استفاده از کتاب‌های آنها برای آموزش چت‌بات هوش مصنوعی کلود، از شرکت آنتروپیک شکایت کردند.
کد خبر : 928880

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، شرکت هوش مصنوعی آنتروپیک با شکایت سه نویسنده در دادگاه فدرال کالیفرنیا مواجه شده که می‌گویند این شرکت از کتاب‌های آن‌ها و صد‌ها هزار نفر دیگر برای آموزش چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی کلود سوء استفاده کرده است.  

آندره بارتز، چارلز گریبر و کرک والاس جانسون از نویسندگان و روزنامه نگارانی هستند که از نسخه‌های کپی شده آثار خود و دیگران استفاده کرده اند تا به کلود آموزش دهند که به محرک‌های انسانی پاسخ دهد.

یکی از سخنگویان آنتروپیک روز سه شنبه گفت که این شرکت از شکایت نویسندگان و ارزیابی آن آگاه بوده، اما با اشاره به دعوی قضایی در حال بررسی، از اظهار نظر بیشتر خودداری کرده است. وکیل نویسندگان از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

این دادخواست به چندین شکایت مهم دیگر که توسط دارندگان کپی رایت از جمله هنرمندان بصری، رسانه‌های خبری و برچسب‌های ثبت شده درباره مواد مورد استفاده توسط شرکت‌های فناوری برای آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی تولیدی آن‌ها ثبت شده است، می‌پیوندد.

گروه‌های جداگانه‌ای از نویسندگان از اپن‌ای آی و متا به خاطر سو استفاده این شرکت‌ها از کار خود برای آموزش مدل‌های زبان بزرگ زیربنای چت بات‌های خود شکایت کرده اند.

این پرونده که روز دوشنبه تشکیل شد، دومین پرونده علیه آنتروپیک پس از شکایت ناشران موسیقی در سال گذشته به اتهام سواستفاده از متن ترانه‌های دارای حق کپی رایت برای آموزش کلود است.

نویسندگان در شکایت خود گفته‌اند که آنتروپیک با سرقت صد‌ها هزار کتاب دارای حق کپی رایت، یک کسب وکار چند میلیارد دلاری ایجاد کرده است.

براساس این شکایت، آثار این نویسندگان در مجموعه داده‌ای از کتاب‌های تقلبی که آنتروپ از آن‌ها برای آموزش کلود استفاده می‌کرد، گنجانده شده است.

این دادخواست خواستار مقدار نامشخصی خسارت مالی و دستور جلوگیری دائمی از سوء استفاده از کار نویسندگان شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر