صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تکمیل و راه‌اندازی یک سامانه هواساز جدید در خط ۳ مترو تهران

هواساز رکتیفایر (تجهیزات تامین برق) ایستگاه شهید زین الدین در خط ۳ مترو تهران، پس از دو ماه کار پیوسته و مداوم، تکمیل و راه‌اندازی شد.
کد خبر : 928871

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  آزاد اکبری مجری خط ۳ مترو در خصوص راه‌اندازی هواساز جدید در این خط گفت: برنامه راه‌اندازی هواکش‌های میان تونلی، پست‌های برق، هواساز ایستگاهها، تهویه فضاهای تجهیزاتی و رفع سایر نواقص خط 3، از سال ۱۴۰۱ به طور جدی‌تر از گذشته پیگیری شد و در مدت زمان حدود ۳۰ ماه گذشته، اقدامات متعددی در این زمینه به ثمر نشست.

وی در ادامه افزود: هواساز رکتیفایر ایستگاه مترو شهید زین الدین، شامل دو دستگاه فن، دو دستگاه اگزاست با کانال‌های مربوطه، تابلوهای برق، صداگیر و دریچه‌های دمپر بوده که وظیفه هوا رسانی و خنک کردن تجهیزات برقی شامل تابلوها و ترانسها در این ایستگاه را بر عهده دارند. برای تکمیل و راه‌اندازی هواساز جدید، دو ماه کار مستمر و بی‌وقفه صورت پذیرفت و حدود ۵ میلیارد تومان نیز هزینه انجام شد تا ضمن رفع نواقص موجود، ضریب ایمنی دوره بهره‌برداری از تجهیزات برقی ایستگاه شهید زین الدین ارتقاء یابد.

مجری خط ۳ مترو تهران با تاکید بر لزوم تامین نقدینگی جهت رفع سایر نواقص خط 3 گفت: تزریق به موقع منابع مالی کمک خواهد کرد تا در نیمه دوم سال جاری، بخش عمده برنامه‌های تکمیلی خط ۳ به سرانجام برسد و استانداردهای بهره‌برداری مطلوب از ایستگاهها ارتقاء یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر