صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سلامت روان فضانوردان کلید موفقیت برنامه آرتمیس

ناسا می‌گوید، آزمایش‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی کمک می‌کند فضانوردان سلامت روان خود را در ماموریت‌های طولانی‌مدت حفظ کنند.
کد خبر : 928858

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، ناسا می‌گوید، ۲۵ سال تحقیق و پژوهش در ایستگاه فضایی بین‌المللی به محققان راه‌های جدیدی برای یادگیری درباره سلامت روان فضانوردان داده است.

ایستگاه فضایی بین‌المللی میزبان آزمایش‌های مختلفی با تمرکز بر سلامت روان بوده که شامل نمونه‌هایی از واقعیت مجازی تا عکس‌برداری از زمین می‌شود و برای کمک به فضانوردان در طول ماموریت‌هایی که ممکن است شش ماه تا ۱۲ ماه طول بکشد، مصرف دارند.

ناسا و سایر آژانس‌های فضایی به دنبال این هستند که یاد بگیرند چگونه فضانوردان را راضی نگه دارند، نه تنها برای آماده شدن برای ماموریت‌های طولانی مدت در ماه با برنامه آرتمیس، بلکه برای استفاده مجدد از درس‌های آموخته شده برای محیط‌های منزوی و محدود در اینجا روی زمین به دنبال آموزش و یاد گرفتن هستند.

متخصصان ناسا شرح می‌دهند، آزمایشات ایستگاه فضایی بین‌المللی به حفظ روحیه فضانوردان در خارج از زمین کمک می‌کند.

فضانوردان در طول ماموریت‌های فضایی خود با چالش‌های منحصر به فردی روبرو می‌شوند که می‌تواند بر سلامت روانی آنها تأثیر بگذارد.

زندگی در محیطی محدود، دور از خانواده و دوستان، در معرض تشعشعات کیهانی و بی‌وزنی، می‌تواند به استرس، اضطراب، افسردگی و مشکلات خواب منجر شود. درک این چالش‌ها و یافتن راه حل‌های مناسب برای حفظ سلامت روانی فضانوردان در طول ماموریت‌های فضایی طولانی مدت، از اهمیت بالایی برخوردار است.

در همین راستا دانشمندان می‌گویند، آزمایشات ایستگاه فضایی بین‌المللی نقش مهمی در مطالعه سلامت روانی فضانوردان ایفا می‌کنند. این آزمایشات به محققان کمک می‌کنند تا تأثیرات زندگی در فضا بر روحیه و رفتار فضانوردان را بهتر درک کنند. 

 این آزمایشات به بررسی الگو‌های خواب فضانوردان، کیفیت خواب و تأثیر آن بر عملکرد و روحیه آنها می‌پردازد و سطح استرس و اضطراب فضانوردان، عوامل موثر بر آن و راه‌های مقابله با آن را جست‌وجو می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر